mandag 3. juli 2017

Blomster ved bassenget.

God mandagskveld. Her er det sol og regn om hverandre, og vind. Sånn som det har vært de siste dagene. Meldt bra vær de neste dagene, men med vind. I dag kommer bildene nede ved bassenget. Uteplassen som vi er så glad i. Her er alle blomstene holdt i hvitt eller lime. Hvitt som blomsterfarge har jeg alltid brukt her. Alle som har vært på besøk har kommentert det. Det blir litt flere blomster for hvert år, og til neste år blir det nok enda flere.


Hvit som snø- Whinchester Catedral. Det er en Austin buskrose. 
Slik har det dessverre gått med mange av rosene etter uværet.
Jeg mener dette er Hosta "Marmalade on Toast". Er ikke helt sikker. Denne er den eneste hostaen som får blomstre hos meg. Selvsagt er den hvit.

Denne rosen har jeg ikke navnet på. Ble plantet for 7-8 år siden. Ikke en eneste rose kom. Hadde egentlig gitt den opp. Stor var overraskelsen da den i år kom med flere knopper.


Det blir mye blomster på hortensiaen i år.
Pelargonium. Akkurat vært en regnbyge.
Løvemunn.
Den første på erteblomstene.
Flere ampler med hvite surfina.
Stormen tok flere av greinene på kassene som henger langs kanten. I midten har jeg plantet hvit blomkarse. Fikk sådd den litt sent, men den kommer. Alle Surfinaene kommer fra stiklinger.
Lobelia.
Jeg mener dette er rosen "Peace". Stilkrose.

Bunndekkerose "White Cover".
I år kommer flere av clematisene. Fruen er glad. Så glad at hun har våget å kjøpe noen stykker til. Her clematis- "Montana Grandiflora".
Hvite prestekrager hører sommeren til.
Petunia i blomsterkasser.
Cosmos.
Bacopa -Giant white".
Som dere skjønner er fruen veldig glad i hvitt. Ønsker dere en fin kveld.
Hanne-Lise.

13 kommentarer:

  1. Hei Hanne-Lise

    Det var en flot hostablomst!
    Og egentlig ar din "noname" rose da helt ok! Og ren i formen:)

    Ha en dejlig aften

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Karsten. Den "noname" rosen overrasket meg. Holdt på å spa den opp. Heldigvis gjorde jeg ikke det. Synes også blomsten på hostaen er nydelig. Ønsker deg en fin kveld.
      Hilsen Hanne-Lise.

      Slett
  2. Hei. Så mange flotte hvite blomster du har! Jeg er veldig glad i hvite blomster jeg også. Hvite hostablomster er helt nydelige. Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  3. Hei Marit. Det er hvite blomster som ligger mitt hjerte nærmest. Ønsker deg en fin kveld.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  4. Mange flotte hvite blomster! Synes den hvite rosen med strøk av rosa og gult var aldeles nydelig. God ide å fjerne en del blomster fra Hosta. Ikke alle er like fine, men din hvite var flott! Ha en fin dag!

    SvarSlett
  5. Hei Anne. Ikke alle er like fine som du sier, og når de blomstrer av blir bladene ikke fine. Men denne hvite kan jeg ikke stå for. Ønsker deg en fin dag.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  6. Hej Hanne-Lise!
    Det ser så fräscht och fint ut med vitt.
    Ha det bra /Marika

    SvarSlett
  7. Hei Marika. Koselig du synes det. Ønsker deg en fin dag.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  8. For noen flotte blomster på hostaen. Har funnet ut at jeg må lage en oversikt over hostaene mine sånn at jeg ikke kjøper de samme om igjen, for jeg vil ha flere. :) Ha en fin dag, håper det er like fint hos deg som her, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei. Det er den eneste av hostaene som får lov å blomstre hos meg. Liker den godt. Ha det godt.
      Hilsen Hanne-Lise.

      Slett
  9. Hvit er kjempe vakkert! Hadde jeg hatt en større hage skulle jeg lagd et kjempe stort hvitt bed. Blomstene dine er vakre!

    SvarSlett
  10. Hvit er kjempe vakkert! Hadde jeg hatt en større hage skulle jeg lagd et kjempe stort hvitt bed. Blomstene dine er vakre!

    SvarSlett
  11. Hei. Har alltid likt hvitt. Ikke inne men ute i hagen.Ha det godt.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett