lørdag 21. oktober 2017

Hagen akkurat nå....

Blommig fredag igjen. Ute er det et forfærdelig vær. Ute blåser det stiv kuling, og det bøtter ned. Denne gangen får vi det ute ved kysten, så det blir ikke så ille som sist gang. Jeg tror jeg flytter. Neida, men en blir så oppgitt. Så hageåret 2017 glemmer vi fortest mulig. Det renner vann overalt og flere veier er stengt. Flomtoppen skal komme først i morgen. Så får vi se. Nytter ikke å gå ut, så bildene ble tatt på torsdag. Regner med at det ikke er så mye igjen når dette uværet er over.


Hvitrogn.





Tempeltre.
Ønsker dere fortsatt en fin kveld fra det våte sørland.
Hanne-Lise.

16 kommentarer:

  1. Jeg tænkte på dig, da jeg så den danske vejrudsendelse på tv her til aften, hvor de viste billeder fra Norge. Godt det ikke går så galt som sidst.

    SvarSlett
  2. Hei Marie. Godt med varme tanker. Jeg tenker på de som ble rammet sist, og skal kanskje oppleve dette en gang til. Fortsatt god helg til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  3. Hei Hanne-Lise

    Man må sige at det er gået hårdt ud over sørlandet den sidste måned!
    Det er jo ekstreme regnmængder ialt! Og jorden og marken er jo fyldt med vand.så den ikke rummer mere, vi må håbe i undgår jordskred!
    Dejlige billeder fra høsthaven:)

    Held og lykke i uvejret!

    SvarSlett
  4. Hei Karsten. Nå begynner det å bli mye. De 2 siste mnd. har vi stort sett hatt regn. Er ganske lei ja. Fortsatt fin helg til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  5. Hi Hanne-Lise! Every bloom looks precious now!
    The autumn came and brought a lot of rains. Our summer was extremely dry, but now, we have rains almost all the time.
    I hope you will have a decent weather next week!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hello Tatyana. Here is a lot of rain. I hope we will see the sun soon. Hanne-Lise.

      Slett
  6. Hei Hanne-Lise. Jeg håper at det har gått bra hos dere! Det regner mye her også, men ikke uvanlig mye. Dere har virkelig fått mye i sommer og høst. Ha en fin søndag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marit.
      Det har sett ut som vi skal få alt her. Begynner å bli ganske lei. Fin dag til deg.
      Hilsen Hanne-Lise.

      Slett
  7. Hej Hanne-Lise!
    Förstår att du tröttnat på regn och oväder. Vi får hoppas att solen hittar till er snart.
    Ha en fin söndag /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marika. Det får vi inderlig håpe. Fin dag til deg.
      Hilsen Hanne-Lise.

      Slett
  8. Hei Hanne-Lise.
    Må si jeg er glad for at jeg bor på østsiden av fjorden nå.(Jeg kommer opprinnelig fra vestsiden). Men det regner ofte mye mer i Agder, Vestfold og Telemark enn her i Østfold.
    Ser ut til at vi får sola her på onsdag:-)
    Ha en fin dag/Eirin

    SvarSlett
  9. Hei Eirin og Lars.
    Det kan regne mye her, men dette som vi nå har opplevd de siste månedene er helt ille. Fin søndag til dere.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  10. Spennende med tempeltre. Jeg har også et, men det er ikke så stort ennå. Hvor stort er ditt og hvor lenge har du hatt det? Ja, hørte nettopp på radioen at det var noen stengte veier på Sørlandet, her har vi ikke hatt regn i dag, og det er jo litt luksus. Ha en fortsatt fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  11. Hei Ingeborg. Jeg har hatt tempeltreet i flere år. Det vokser veldig sent. Her er E18 stengt, og det har vært noen oversvømmelser og ras, men heldigvis ikke i nærheten hvor jeg bor. Nå ser det ut som det er over for denne gang. Fin kveld til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  12. Hei Hanne-Lise
    Ja, dere har virkelig hatt en våt høst. Det må da vel rette seg snart?
    Artig med tempeltreet! Men den må kanskje overvintre inne?
    Ha en fin dag.

    SvarSlett
  13. Hei Kathrine. Der har vært en veldig våt høst. Er ganske lei. Tempeltreet står ute hele året. Det står på en lun plass. Har hatt det i mange år. Fin dag til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett