mandag 20. november 2017

Nå er det meldt snø.

God mandag. Ute er det kaldt. Fruen springer inn og ut. Inn for å varme seg litt, ut for å kose seg ute. Det går fint an å kose seg ute også på denne tiden. Nå er det meldt snø i morgen. Heldigvis blir den ikke liggende lenge. Fra torsdag mange varmegrader og regn. Fruen har begynt å komme i julemodus. Litt tidlig enda synes nok noen, men jeg klarer ikke helt å holde meg. Begynner å gjøre disse benkene klare til jul. Benkene er jeg veldig glad i. Så glad at jeg har spurt mannen om han vil lage 3 til. Da har han noe å holde på med i vinter. Det begynner å bli fullt i fruens hage, så det gjelder å tenke litt nytt, og være kreativ. Benken på terrassen er nå ferdig. Det mangler bare en nisse og lyslenker. Litt må jeg holde igjen.


Svibler klarer fint å stå ute. Tar de inn hvis det blir altfor kaldt.

Gressene er tatt vekk og juletreet er kommet på plass.


Dette melkespannet har jeg arvet, og er veldig glad i det. Det har alltid stått ved inngangsdøren, men med noen som snoker rundt, tør jeg ikke ha det der.


Da er det bare å vente med resten til det nærmer seg advent. Ønsker dere en fin mandagskveld.
Hanne-Lise.

10 kommentarer:

  1. Hei Hanne-Lise. Ja, nå blir det nok snø hos deg også. Det er mange som har begynt å pynte litt. Det er jo koselig med litt nå i november også.
    Fin kveld til deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marit.
      Er ikke glad i snø så heldigvis blir den ikke liggende. Alltid koselig å pynte, også ute. Fin kveld til deg.
      Hanne-Lise.

      Slett
  2. Hei Hanne-Lise

    Så hyggeligt du har pyntet op - godt med noget til at opmuntere os i denne mørke tid!

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Karsten. Koselig du synes det. Vi trenger noe å muntre oss opp på når hagen går i dvale. Fin kveld til deg.
      Hanne-Lise.

      Slett
  3. Det er et hyggeligt hjørne, du har skabt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marie. Koselig du synes det. Fin dag til deg.
      Hanne-Lise.

      Slett
  4. Hej Hanne-Lise!
    Så fint det blev i ditt hörn, det behövs lite pynt som lyser upp i gråvädret.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlett
  5. Hei Marika. Koselig du synes det. Fin dag til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  6. Veldig fint julepyntet hos deg.
    Jeg synes ikke det er for tidlig å pynte ute nå.
    Hos oss er snart alle juletrærne ute ferdig med lys. De tennes til helgen for da kommer barnebarna og skal bake pepperkaker.
    Det er en veldig koselig tid fremover nå mot jul. Nyt den Hanne-Lise.
    Turid

    SvarSlett
  7. Hei Turid.
    Jeg pynter litt men venter til over helgen med å tenne lysene. Vi skal bake pepperkaker med våre den 3. En koselig tradisjon. Jeg skal kose meg mot jul, det må du også gjøre Turid. Fin kveld til deg.

    SvarSlett