torsdag 19. juli 2018

Skjønner ikke helt- og noen rosebilder.

God torsdag.
Nok en fantastisk dag. Det ble meldt regn både mandag og igår, men det kom ikke en dråpe. Så da er det bare å vanne.


Som overskriften sier. Dette skjønner jeg ikke helt. Rosen Nostalgi. Her ser den helt fin ut.
Nostalgi er min rose i hagen. For flere år siden var jeg på rosenes dag på Gimle gård her i Kristiansand. Da så jeg denne rosen og falt pladask. Den har blomstret fint hvert år helt til ifjor. Da råtnet knoppene bort på grunn av mye regn. I år har det bare vært sol, og lenger enn dette kommer rosen ikke. Rosen ser frisk og fin ut, så dette skjønner jeg ikke.
Jeg synes det var rart at ikke rosen åpnet seg. Da jeg skulle sjekke falt blomsterbladene rett av. Synd. Da ble det ikke noe blomstring i år heller.

I år med dette flotte været har det vært flott roseblomstring i fruens hage. Det første floret er over, og de remonterende står med knopper. Her vil jeg vise noen roser i blomst nå.






Da skal fruen ut on nyte den flotte dagen. Det må dere også gjøre.
Hanne-Lise.

8 kommentarer:

  1. Hei Hanne-Lise

    Det er et rigtigt godt år for roser!
    Jeg kan heller ikke forklare din 'Nostalgie'... Måske alligevel, blomsten er det på rosen der bruger mest vand og måske planten prioriterer anderledes med de knappe ressourcer?

    Ha en dejlig sommerdag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Karsten.
      Jeg vet ikke. Jeg gjødsler, steller og prater med den, men det hjelper ikke. Får se til neste år hvordan det blir.
      Fin kveld til deg.
      Hanne-Lise.

      Slett
  2. Hei Hanne-Lise

    Det er ikke godt å si hva som har skjedd med rosen din. Uansett har du mange fine roser.
    Ha en god kveld.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marit.
      Det har jeg, men denne rosen er for meg helt spesiell. Jeg får se til neste år.
      Fin kveld til deg.
      Hanne-Lise.

      Slett
  3. Hej Hanne-Lise!
    Mina rosor har inte haft många blommor, men ser att jag har några nya knoppar på Louise Bugnét. Värmen fortsätter här också.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marika.
      Det har vært mye blomstring i år. Varmen bare fortsetter her også. Fin dag til deg.
      Hanne-Lise.

      Slett
  4. Mange fine roser hos deg, kanskje kommer Nostalgi med flere knopper etter hvert :) Ha en fin helg, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  5. Hei Hanne-Lise.
    Vi har en rose som kommer akkurat like langt som din, og så tørker den liksom inn. Tror nok Karsten har rett mht vår rose, og prøver med mer vann:-)
    Spennende om det blir noe av regnet som er meldt her til helgen..
    Ha det godt/Eirin

    SvarSlett