mandag 12. juli 2021

En ny uke......

God mandagskveld.

I mitt forrige innlegg skrev fruen at hun lengtet etter sola. Nå har vi hatt sol noen dager og humøret blir bedre med en gang. Samtidig sliter jeg med allergien. Det er stor aktivitet i år og det merker jeg. Det er ikke så mye fruen får gjort om dagen, men stort sett klarer hagen seg selv.



 Navn ukjent. Fikk denne rosen av ei venninne og hun visste ikke navnet.


Flammentanz i full skrud.


Gressene har begynt å få aks.
Calamagrostis acutilla overd.


 Tusenstråle- Telekia speciosa.


Rosen Schneemittchen.


 Fredløs-Lysimachia punctata. Denne sprer seg kraftig og må holdes kontroll på.




Blomster på heuchera- Lime rickey. Denne måtte jeg klippe helt ned, men heldigvis kom den seg igjen.


Rosen Hanne.


Rosen med mange navn. Flere besøkende har satt navn på denne rosen så foreløpig har den ikke noe navn. 


Miniatyrrosen- Chrystal Fairy.


Klatrerosen- Climbing snow princess. Eneste rosen som kom på den i år. Iallfall foreløpig.
Da får vi håpe at energien snart er tilbake. Det er tungt å ha det sånn.
Ha det godt og ta vare på hverandre.
Hanne-Lise.

 



 


 


 

 



 



 



3 kommentarer:

  1. Hei Hanne-Lise
    Så mange flotte roser du har. Her har de fleste kommet med blomster nå. Jeg mistet bare et par i vinter. De tåler mye disse rosene. Stakkars deg som har allergi.
    Det høres slitsomt ut.
    Ha det godt.

    SvarSlett
  2. Fine bilder av rosene i hagen din Godt hage klarer seg sel når du er plaget med allergi.

    ha en fin dag!

    SvarSlett
  3. Det lader til, at allergi bliver mere og mere udbredt. Jeg kan godt forestille mig, at den tapper en for energi. Du har sådan nogle fine, hvide roser.

    SvarSlett