mandag 13. mars 2023

Noen av fruens favoritter i hagen.

 God mandagskveld.

Ute blåser og regner det. Snøen som kom i helga er nesten forsvunnet. Det gjør ingenting. Vi skal få mildere vår etterhvert, så da håper jeg at våren snart er på vei.

Favoritter i hagen har vi vel alle sammen. Mens vi venter på våren vil jeg vise noen av fruens sine.



Jeg begynner med skyggelilje -Tricyrtis hirta. Den lyser opp i skyggebedet om høsten.


Denne setter jeg stor pris på. Hvit Agapanthus.


Vingefrøstjerne-Thalictrum delavayi-Splendidide White.


Fruen elsker roser. Aller mest er jeg glad i hvite roser.
Her Winchester Catedral.


Er veldig glad i liljer og de gir en fantastisk duft i hagen når de blomstrer.
Her liljen Navona.


Elsker lavendelrosene.


Lilium regale er selve divaen blant liljer synes fruen.
 


Fruens rose- Nostalgie.


Elefantgress. Eføy, bregner og gress er et must i fruens hage. Det finns mye annet i hagen så det er bare å følge med fremover.
Ha det godt og ta vare på hverandre.
Hanne-Lise. 

 

 

 

 

 

 

 



3 kommentarer:

  1. Elefantgress har jeg også, kjøpte tre ganske små potter for en to, tre år siden, en døde, og i fjor fant jeg en akkurat lik, så nå håper jeg alle tre har overlevd vinteren. Ha en fortsatt fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  2. Hei! Fine favoritter, og flere av dem har vi felles. Håper mine Tricyrtis hirta overlever. Har forsøkt dem flere ganger uten hell, men prøvde igjen i fjor. Ha det godt!
    /Irene

    SvarSlett
  3. Hei! Flotte favoritter. Det er godt å tenke på at de ligger der foran oss.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett