søndag 18. november 2018

Terrassegangen....

God søndag.
Sol og lettskyet. Deilig å se sola. En blir i godt humør med en gang. Det har blitt kaldere, og det er meldt minusgrader fremover. Nå nærmer det seg slutten av november. Og dere, om en måned snur sola og vi går mot lysere tider igjen.
Bildene i dag er fra terrassegangen. En del av hagen jeg ikke viser så mye bilder fra. Den går fra porten og langs huset inn på terrassen.


Gangveien er smal. Her er det store potter med klatreroser. Rosene er 2 av Lykkefund, New Dawn, og en til som jeg ikke har navnet på. Ellers står en alpeclematis og rosen Cinderella. Pottene er for det meste av isopor og geniale til å plante i. Under er det klosser så det blir god drenering. Mye bed til å plante i har jeg ikke, så jeg må bruke mye krukker. Mange krukker.
En enslig endressii som blomstrer. Den er plantet i alle pottene med roser.
Bilder fra i sommer. Her står en stor pergola. Bakerst på bildet ser en huset til varmepumpen.


Mye lys har vi i hagen. I pergolaen har vi en lyslenke.
Rundt hjørnet ved terrassedøren står denne gruppen. Ønsker dere en fin søndag.
Hanne-Lise.

10 kommentarer:

  1. Det var rart at se solen igen, omend det kun drejede sig om et par timer. Sikke mange krukker, du skal holde styr på om sommeren. Det må være et stort arbejde.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marie.
      Det var deilig å se sola. Alt blir liksom lysere. Vi har mange mange krukker. I alle varianter. Det blir mye arbeid, men vil jeg ha mye planter må det til.
      God uke til deg.
      Hanne-Lise.

      Slett
  2. Hei Hanne-Lise

    Det var noget af en stribe krukker - Jeg kan godt lide at der er små forskelle på dem!
    Også her melder de dagfrost til næste helg - vi får se...

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Karsten.
      Det må være litt forskjell på urnene synes jeg. Ellers kan det lett bli litt kjedelig. Jeg kunne gjerne hatt det milde været. Kroppen min fungerer bedre da.
      God uke til deg.
      Hanne-Lise.

      Slett
  3. Hei Hanne- Lise
    Du har så mange flotte krukker, men det må være mye arbeide å vanne de om sommeren. Sol her også i dag, og det var godt å se den.
    Ha en fin kveld

    SvarSlett
  4. Hei Marit.
    Med små bed har jeg ikke så mye valg hvis jeg vil ha mye planter. Det blir en del vanning, men stort sett går det greit. Godt å se sola.
    God uke til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  5. Hej Hanne-Lise!
    Vi har också haft sol i några dagar, så fint, men nu är det grått igen. Härligt med rosen som klättrar upp, vi får vänta ett tag för att se det igen.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlett
  6. Hei Marika.
    Nå har det blitt kaldere. Ute er det i dag grått. Bare snøen holder seg borte skal jeg være glad. Tiden går fort og om ikke lenge er vi der igjen.
    Fin dag til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  7. Det var en frodig og fin gang. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  8. Hei Ingeborg.
    Koselig du likte den.
    Fin kveld til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett