mandag 4. februar 2019

Jeg er så heldig....

God mandag.
Her har det regnet i hele dag. Heldigvis kom ikke dette som snø som de meldte for noen dager siden. Men glatt, det er bare å strø.
Jeg er så heldig at jeg kan ha en hage.
En hage hvor jeg kan pusle og stelle akkurat som det passer meg.



Jeg er så heldig.
Mange sier at på grunn av helsa mi burde vi kanskje tenke på en leilighet. ALDRI. Ikke så lenge jeg kan bevege meg opp og ned trappene blir det ikke aktuelt.
Jeg er så heldig.
Sammen med meg har jeg en som trives like godt her som jeg gjør. Ideer har fruen masse av, og når jeg legger de frem hører jeg aldri et nei. Vi kan ha forskjellige synsvinkler, men blir alltid enige.
Jeg er så heldig.
Som har en handyman. Som snekrer og murer. Som tar de tyngste takene. Som bærer sekker med jord ned trappene ( her kan vi ikke bruke trillebår).Som spar i hagen når ryggen til fruen er vond.
Jeg er så heldig.
Spør meg alltid om det er noe du kan hjelpe meg med. Han tar grovarbeidet, fruen setter prikken over i-en. Man kan si vi er et team.
Jeg er så heldig.
Tusen takk mannen min.
Ønsker dere en fin kveld.
Hanne-Lise.

21 kommentarer:

  1. Hei Hanne-Lise

    Alletiders med at godt team!
    Længere inde i landet kan denne front godt give den lovede sne tænker jeg - men godt du slap!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Karsten.
      Godt å være to ja med samme interesser.
      Her regner det og snøen minker. Herlig.
      Ha det godt.
      Hanne-Lise.

      Slett
  2. Ja, hvor er du da heldig! Det er I faktisk begge to😊

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marie.
      Fint av deg å si det.
      Ja, heldige er vi.
      Ha det godt.
      Hanne-Lise.

      Slett
  3. Hei Hanne-Lise!
    Dette var det inspirerende å lese og se. Gode team er uvurderlig. Heia dere! Klem Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anne.
      Koselig du synes det.
      Flott av deg å heie på oss.
      Ha det godt.
      Hanne-Lise.

      Slett
  4. Hei Hanne-Lise

    Ja, et godt team er gull verdt. Heldige deg som slapp snø. Her laver det ned igjen, og nå begynner det å gå utover humøret :(
    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marit.
      Jeg tenkte med gru hvis vi skulle få en halv meter til. Heldigvis ble det regn og snøen minker.
      Skjønner godt at du blir lei. Fatt mot. Ikke lenge igjen til vår.
      Ha det godt.
      Hanne-Lise.

      Slett
  5. Dejligt at man tænker sig selv heldig, sådan et have-team og "life team" er guld værd. I ser glade ud sammen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei.
      Koselig du synes det.
      Fin dag til deg.
      Hanne-Lise.

      Slett
  6. Det må være en god følelse å føle seg heldig og kunne glede seg over hagen og ikke minst en handymann. Hygge innlegg i bloggen i dag.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Randine.
      Ja, det er en veldig god følelse. Koselig du likte innlegget.
      Fin dag til deg.
      Hanne-Lise.

      Slett
  7. Hej Hanne-Lise!
    Visst är det härligt att kunna hjälpas åt, att både arbeta och njuta tillsammans. Här snöar det för fullt nu.
    Ha det gott /Marika

    SvarSlett
  8. Hei Marika.
    Godt å være to. Her er det nå plussgrader og det tiner veldig på snøen.
    Fin dag til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  9. Så kjekt at mannen din liker å hjelpe til, det gjør min også, selv om han brummer litt :) Ha en fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ingeborg.
      Vi er heldige.
      fin kveld til deg også.
      Hanne-Lise.

      Slett
  10. Akkurat som her :-)) Koselig å være to om de forskjellige prosjektene i hagen. Fin uke til deg!

    SvarSlett
  11. Hei fru Ranten.
    Koselig å høre.
    Fin kveld til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  12. Hei Hanne-Lise!
    Det er viktig å være takknemlig. Og hagearbeid viser seg vel å være noe av det mest helsebringende som finnes :)
    Ha det godr, Lena

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Lena.
      Mannen ble helt rørt da han leste innlegget. Viktig å være takknemlig også i hverdagen.
      Hage og hagearbeid er godt for både kropp og sjel.
      Fin kveld til deg.
      Hanne-Lise.

      Slett
  13. Hei igjen!
    Det ser ut til at jeg mister googel+. Hvorfor vet jeg ikke, men jeg har ikke lasta den ned. Kanskje vil jeg få problemer med å kommentere hos deg. Klem Anne

    SvarSlett