fredag 29. mars 2019

Liljekveld.....

God fredag.
Sol og litt vind.
I dag har vi kommet hjem etter en tur til hjembygda mi. Vi har vært i begravelse til min tante. En tante som betydde mye for meg. Trist, men sånn er livet.
I går kveld var jeg og min søster på liljekveld. For oss hagemennesker var det som når barna ble sluppet løs i en godtebutikk.

Dere som bor i Danmark kjenner kanskje navnet Peter Møller. Her i Norge går han bare under navnet "liljemannen". I regi av Lyngdal, Flekkefjord, og Kvinesdal hagelag var han i Kvinesdal og holdt foredrag om liljer og salg av liljer. Et nyttig og lærerikt foredrag. Meget dyktig og likandes kar. Det var mye folk og han hadde god kontakt med publikumet sitt.

Litt startproblemer før foredraget kom i gang. Her leder av Kvinesdal hagelag, Astrid Tønnesen Berg, Malen Jerstad( som er min søster) og Peter. Foredraget ble holdt i to deler med kaffe, te og kaker imellom. 

Salget gikk strykende og det ble litt liljer med hjem. Peter hadde også med noen peoner, hvor en rød ble med meg hjem.
Det ble mye folk etterhvert.
Jeg var så heldig å være der tidlig og kunne gå og kikke i ro og mak. Var så heldig å vinne to gevinster og kunne plukke med to ekstra liljer hjem.
En flott kveld.
Ønsker dere en god helg.
Hanne-Lise.

10 kommentarer:

  1. Hei Hanne-Lise

    Ja, det så jo ut som en stor godtebutikk! Det blir nok mange liljer hos deg i år.
    God helg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marit.
      Ikke lett å begrense seg. Blir spennende å se når de blomstrer.
      God helg.
      Hanne-Lise.

      Slett
  2. Hej Hanne-Lise!
    Det låter som en trevlig kväll, och fina liljor var det också.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marika.
      En trivelig kveld.
      Ikke lett å begrense seg. Fikk noen fine liljer med meg hjem.
      God helg.
      Hanne-Lise.

      Slett
  3. Hei Hanne-Lise

    Alletiders med sådan nogen tema aftener.
    Og liljer er jo favoritter!
    Peter Møller havde tidligere et meget blasndet ry i Danmark idet han anbefalede Bayers Confidor WG 70 til liljerne, det håber jeg ikke han gør mere!
    Confidor WG 70 er godkendt til visse planter i væksthus og må ikke benyttes på friland. Bier dør af det!
    Og mon ikke vi liljeelskere klarer selv at pille liljebillerne af:)

    Ha en dejlig dag

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Karsten.
      Roser er nok favoritt her, men liljer kommer rett etter.
      Jeg hørte ikke han nevnte noe om det. Visst kan vi pelle liljebiller.
      God helg.
      Hanne-Lise.

      Slett
  4. Det ser ud til at have været et fint arrangement, og liljer kan man jo ikke få for mange af.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marie.
      Nei, det kan man ikke. Så var det plassen da. Hadde jeg hatt litt større hage hadde jeg kjøpt flere.
      God helg.
      Hanne-Lise.

      Slett
  5. Kondolerer med din tante, det er akktid trist når de ikke er der lenger!
    Jeg elsker liljer, så der kunne jeg virkelig tenkt meg å være....
    Besøk gjerne bloggen min, om du har lyst :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei.
      Takk for hilsen. Jeg er også glad i liljer. Skulle bare hatt mer plass.
      Bloggen din besøker jeg gjerne.
      God helg.
      Hanne-Lise.

      Slett