onsdag 19. juni 2019

Som det gror.....

God onsdag.
Overskyet og god temperatur.
Ikke alltid lett å finne overskrift til innleggene. Da er det greit å skrive at det gror. Jeg kan ikke huske at hagen har vært så frodig og at planter blir større og videre enn vanlig. Jeg som har plantet tett er det bare å begynne med saksa og begynne å tynne ut.


Klatrerose Flammentanz har begynt floret. Er plaget mye med sykdom på rosene i år, men denne ser fin ut.
Den eneste gule rosen i hagen. Gold Marie.
Rynkerose rubosa.
Moyesii Pruhoni- ciana tror jeg at det er. Er ikke helt sikker.

Klatrerosen Heidelberg.
Louise Odier har blomstret en stund. Har klippet mye av den, men enda er det litt blomster.
Rhapsody in blue er flott i år. Den har jeg også klippet en del. Nok rosebilder for i dag.
Har 67 roser i hagen så det blir litt rosebilder.
Stormarikåpe.

Her har jeg klippet mye. Kan du se det?
Hostaene som står i krukker har blitt store, men dekorative er de.

Ikke ofte jeg tar bilder bak huset. Her er det ikke sol.
I ettermiddag er det meldt mye regn og torden. Uff.
Så skal vi få noen fine dager med høye temperaturer og sol. Det trenger vi.
Ønsker dere en fin dag.
Hanne-Lise.

13 kommentarer:

  1. Nej, nogle gange er det fristende helt at springe over en overskrift. Min mand hævder, at jeg bruger saksen alt for meget; men jeg synes som dig, at planterne vokser helt vildt i år.

    SvarSlett
  2. Hei Marie.
    Det er vanskelig noen ganger ja. Jeg er nødt i min lille hage å bruke den flittig. Ellers ville det gro helt over.
    Ha det godt.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  3. Hej Hanne-Lise

    Ja, det vokser så det knager!
    Nej jeg kan ikke se at du klipper;)

    Ja der er mange udfordringer for roserne i år, især når de ikke har meget luft omkring sig. De du viser ser nu ud til atr være i god vækst!

    Ha en dejlig dag

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Karsten.
      Kan ikke huske at det har vært så frodig.
      Roser som står med luft rundt seg har fått sykdommer de også, men fullt av knopper og roser er der.
      Fin dag til deg også.
      Hanne-Lise.

      Slett
  4. Vakre roser som blomstrer i hagen din. Kjekt å se oversiktsbilder, de viser hvor frodig hagen er.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Randine.
      Roser kan jeg ikke få nok av. Nå er det snart ikke plass til flere.
      Må bli flinkere til å ta oversiktsbilder.
      Fin dag til deg.
      Hanne-Lise.

      Slett
  5. Hej Hanne-Lise!
    Ser verkligen grönt och frodigt ut hos dig, vackra rosor. Min Rhapsody har också fler blommor i år. Dina Hosta är stora och fina, jag har planterat flera små i rabatterna som ligger i skuggan. Hoppas de blir lika fina som dina.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlett
  6. Hei Marika.
    Koselig du synes det.
    Hosta kan en bruke overalt, også i krukker. Disse har stått i flere år.
    Fin dag til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  7. Hei Hanne- Lise
    Så flotte roser du har allerede. Jeg synes du skal ta flere bilder bak huset, for det var fint der også.
    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marit.
      Takk for det. Bak huset er det skygge så det er for det meste hosta og bregner som finns der. Fin tid i hagen nå med alle rosene.
      Fin kveld til deg.
      Hanne-Lise.

      Slett
  8. Det er utrolig frodig hos deg, på alle kanter av huset.
    Oj så mange roser du har, fantastiske de du har tatt bilder av.
    Her er det ikke en eneste rose som har sprunget ut.
    Ha en fin avslutning på uka, Hanne-Lise!
    Turid

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Turid.
      Tusen takk.
      En fin tid i hagen nå med rosene.
      En fin avslutning på uka til deg også.
      Hanne-Lise.

      Slett
  9. Hei Hanne-Lise,
    Her er det fortsatt bare Flammentanz som blomstrer...
    De andre ligger i startgropa. Skulle gjerne hatt litt mer peil på roser:-)
    Lurer fortsatt på hvordan vi skal følge bloggen din. fulgte deg på G+.
    Alt er utrolig frodig og stort i år!
    Ha en fin helg/Eirin

    SvarSlett