søndag 26. april 2020

Tilbake til normalen...

God søndagskveld.
Etter flere dager med sol er det i kveld overskyet og det ventes regn. Regnet trenger vi. Bare det ikke blir for lenge av gangen med regnvær. I går og i dag har temperaturen falt mye. Kald vind, så det har ikke vært godt å være ute. Heldigvis har vi hagestua.

Det gode liv. Her koser vi oss.

Dvergblodplomme-Prunus cistena.
Synes dette bildet er litt artig. I kjellerrommet er det fullt flor.
Her kommer vi inn porten. Da er det bare å fortsette nedover.
Her ser vi mot solkroken. Det begynner å bli grønt også her.
Narcisser. Jeg har flere hvite vårblomster plantet på edens. Alle står der uten blomster. Vi fikk veldig mye regn i høst og vinter. Ikke var det tele i jorden. Snø fikk vi 2 ganger og den gikk fort. Kanskje har det noe å si. Det var veldig vått der. Så vi får håpe på mer blomstring til neste år. I år får jeg nyte disse på terrassen.
På terrassen ifjor plantet jeg 2 clematis. De har ikke blitt store enda, men kommer med blomster. Tanken er at de skal vokse langs rekkverket.
Her alpeclematis " Alpina Plena".
Og her clematis alpina. Mer navn har jeg ikke.
Nydelig når kirsebærtrærne blomstrer.
Ønsker dere en god ny uke.
Hanne-Lise.

15 kommentarer:

  1. Hei Hanne-Lise
    Ja, nå har det blitt en helt annen luft. Det kjennes iskaldt ut nå. Nydelig clematis du har! De er så fine de som blomstrer nå så tidlig.
    Ønsker deg en fin ny uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marit.
      I natt fikk vi litt regn. Vi kunne godt få litt mer, men nå er det meldt mer i dagene fremover. Blir spennende når de blir litt større.
      God uke.
      Hanne-Lise.

      Slett
  2. Flotte Kirsebærtre som blomstrer hos deg Den blå Alpeklematisen har også jeg i hagen.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Randine.
      Jeg liker også kirsebærtrær. Nydelig blomstring på denne tiden.
      God uke.
      Hanne-Lise.

      Slett
  3. Hei Hanne-Lise

    Ja regn er en god ting efter vårens tørke - og mon ikke du har fået nu?
    Det ser rigtig hyggeligt ud i haven!

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Karsten.
      Koselig du synes det.
      God uke.
      Hanne-Lise.

      Slett
  4. Ser så fint ut hos deg, Hanne-Lise!
    Nydelig med kirsebærblomster. De blomstrer både i hager og rundt oss i skog og mark.
    Ja vi har fått et værskifte som bare er til det beste for naturen tenker jeg.
    For meg blir det et lite pusterom fra hagearbeid.
    Ha en fin regnværsdag!
    Hilsen fra Turid

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Turid.
      Det regnet i natt og i dag har det stort sett vært opphold. Mer regn skal det bli i dagene fremover.
      God uke.
      Hanne-Lise.

      Slett
  5. Hej Hanne-Lise!
    Så fina clematis. Våren är härlig med alla vackra träd som blommar.
    Narcisserna har inte riktigt kommit igång här hos mig ännu.
    Fint hos dig.
    Ha det gott /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marika.
      Clematis får jeg mer og mer sans for. De vokser jo i høyden og tar lite plass.
      God uke.
      Hanne-Lise.

      Slett
  6. Hei,
    de er så fine de narsissene, tror jeg har den samme, bridal crown :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ingeborg.
      Narcisser er fine. Håper på blomstring på andre sorter men tror ikke det skjer.
      God uke.
      Hanne-Lise.

      Slett
  7. Hei!
    Det blomstrer så fint. Jeg ser at vi ligger litt etter, men det jevner seg heldigvis ut. Ha det godt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anne.
      Koselig du synes det. Noen planter er tidlig andre ikke.
      God uke.
      Hanne-Lise.

      Slett
  8. Hei Hanne-Lise.
    April er en måned som har en tendens til å lure oss.
    Narsissene burde vel dukket opp nå om de kom i år. Grav dem opp og se om de er i live:-) Den blå alpeklematisen er en av mine favoritter.
    Godt dere har havestuen nå.
    Ha det godt/Eirin

    SvarSlett