onsdag 24. juni 2020

Sommer og flere roser.

God onsdagskveld.
Her er det sommer. Gjør ingenting unntatt å vanne.
Skal ikke klage, men det er varmt. Sitter i paviljongen hvor det er skygge. Da jeg var yngre kunne jeg ikke forstå eldre som satte seg i skyggen. Nå skjønner jeg det godt. Godt at bassenget er i orden så en kan få kjølt seg ned litt.


Rosa Mundii. Står ved speilet i blomsterkroken.

Buskrosen Cinderella. Mye blomster på den i år. Denne er litt plaget av rust i år.

Denne har jeg ikke navnet på, men vakker er den.
Terrassegangen.

Schneemittchen.
Klatrerosen White Nights.
Rosa- Bee friendly.
Ikke navn på denne.
Kanskje lurt å sjekke krukkene hvor sommerblomstene står. De blir jo vannet mye og opp i den ene fant jeg denne. 
Da skal fruen nyte resten av kvelden.
Hanne-Lise.

12 kommentarer:

  1. Hei Hanne-Lise
    Du har så mange fine roser. Rosa mundi er virkelig vakker. Snegler er det nok av her også.
    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marit.
      Koselig du synes det. Ja, sneglene fornekter seg ikke.
      God torsdag.
      Hanne-Lise.

      Slett
  2. Dear Hanne-Lise,
    you have a rose paradise.
    Happy gardening and all my best from Austria
    Elisabeth

    SvarSlett
    Svar
    1. Hello Mali.
      Thank you very much.
      Have a nice thursday.
      Hanne-Lise.

      Slett
  3. så mange vakre forskjellige roser du har i hagen. Litt snegler er det her også.

    Ha en fin dag i varmen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Randine.
      Jeg har en del roser. Når de blomstrer blir hagen ekstra koselig å være i.
      God torsdag.
      Hanne-Lise.

      Slett
  4. Hei Hanne-Lise

    Nydelige roser!
    Spændende hvorlænge det ektremt varme vejr fortsætter:)

    Ha en dejlig sommerdag

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Karsten.
      Koselig du synes det.
      For min del kan finværet bare fortsette.
      God torsdag.
      Hanne-Lise.

      Slett
  5. Hej Hanne-Lise!
    Dina rosor är riktigt vackra. Missade min första Louise Bugnét , då jag var bortrest några dagar. Det går undan. Annars börjar de blomma nu, skall bli spännande att se honungsrosen, den är full med knoppar. Mycket varmt väder här också, skall bli runt 30 grader idag.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marika.
      Tusen takk.
      Kan ikke tenke meg noe finere enn roser. Det er rundt 30 her også i dag.
      God torsdag.
      Hanne-Lise.

      Slett
  6. Dine roser strutter af sundhed, selvom det er hedt.

    SvarSlett
  7. Det er nogle dejlige dage vi har her i juni omkring midsommer og roserne kan lide det.
    Klart at man må vande :)
    Jeg er også nødt til at trække i skyggen når det er varmest.
    Ud med den snegl, uf

    God weekend.

    SvarSlett