mandag 8. mai 2023

Ikke bare lett med allergien.

 God mandagskveld.

I dag har det vært overskyet, men fy søren så kaldt det er. Var ute litt i dag og da måtte jeg ha vinterjakka på. I år er det mer pollen en vanlig og det merker fruen. Nesen renner og om morgenen har jeg problemer med å få opp øynene. Jeg blir også tett så jeg holder meg mye i ro. Ikke så moro. Tar medisiner. Så da håper jeg at jeg etterhvert blir litt bedre. Er på etterskudd med hagen. Det får ta den tiden det tar. Blir nok ferdig etterhvert.



Vårkjæreminne- ormphalades verna. I vinter gikk det mye i hagen. Planter som jeg har hatt i flere år har gått. Med regn og frost om hverandre kan en kanskje ikke vente annet, men moro er det ikke.


Da har magolia stellata sprunget ut. Med det kalde været blir blomstene fort brune.




To blomster kom det på Merill. 


Ruteliljer.


Mange av hostaene som jeg har står i krukker. 

 

Fy og fy. Hestehov i fruens hage. Jeg måtte bare ta bilde av den.


Nå skal vi få mye regn de neste dagene.
Ha det godt og ta vare på hverandre.
Hanne-Lise. 


 

 

 


 

3 kommentarer:

  1. Allergi er efterhånden blevet en folkesygdom, som desværre tager toppen af glæden ved forårets skønhed.

    SvarSlett
  2. Allergi er det mange som har ja, og jeg snakket nettopp med et eldre par som hadde blitt allergiske på sine gamle dager. Jeg nyser mye, men det er ikke verre enn det enda. Får håpe du blir bedre.
    Ha det godt.

    SvarSlett
  3. Jeg er også på etterskudd med hagen i år, av og til så blir det bare sånn. Håper medisinene dine virker etterhvert. Ha en fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvarSlett