mandag 12. juni 2023

Fantastisk vær her sør.

God mandagskveld. 

For et nydelig vær vi har. Sol fra blå himmel. Dag etter dag. Noen dager har det blåst litt, men allikevel god temperatur. Og det skal bare fortsette. Dagene tilbringes under paviljongen og vi er så heldig at vi har bassenget, så vi kan bade når vi har lyst.

Ikke så mye blogging for tiden. Men håper å få blogget litt mer utover sommeren. Ikke så mye som skjer her og formen min kunne vært bedre. Så mange ting blomstrer uten at jeg har fått det med meg. 



Liljekonvaller plukket i fruens hage.


Trappen opp fra bassengområde.


 Og videre oppover. Vi har 52 trappetrinn på denne tomta.


Ikke mange akeleier som dukker opp, men denne holder stand. 
Aquilega vulgaris "Clementine white".




 Syrintrærne blir klippet hvert annet år da vi trenger lys inn i hagen. De blir snart grønne igjen.


Ikke mye blomster i år, men noen var det.


Clematis "Miss Bateman".


Humle på hvit løytnantshjerte.


Det blir fler og fler Allium for hvert år som går.
Ha det godt og ta vare på hverandre.
Hanne-Lise. 

 


 

 


 


 


 

3 kommentarer:

  1. Hei! Så ble det ekte sommervær. Elsker blomster i lilla og hvitt. Nydelig liljekonvallbukett. Jeg har egentlig en hvit akeleie. Håper den dukker opp. Ha fortsatt fine sommerdager!
    /Irene

    SvarSlett
  2. Din form kunne være bedre, kan jeg forstå. Dine omgivelser er så fine. , så forhåbentligt nyder du dem uanset din form

    SvarSlett
  3. Nydelige liljekonvall. Ja, nå går alt kjempefort, syns ikke jeg får med meg alt jeg heller, selv om jeg er ute i hagen hver dag. Ha en fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvarSlett