lørdag 17. desember 2016

Det er vår, nesten.

Som dere skjønner har vi utrolige temperaturer her om dagen. Det er nesten vårlig, og det med ei uke til julaften. I går skulle jeg ut på det lokale gartneriet, som ligger på Møvig og kjøpe en amaryllis. Det var flere tilbud der, så det endte med at fruen kom hjem med noen ting til hagen. Ja, sånn går det.


Tulipan Rødhette. Jeg mente at jeg hadde nok løk, men fikk grei plass til disse også. De var til 70%, så det er verd å ta med seg. De ble plantet i det røde og gule bedet oppe ved veien. 
Finnes ikke frost i jorden.
Kjøpte meg et Cedruslib.Glauca- sedertre. Det var til halv pris. 

Veldig greit med en mann som kommer hjem fra jobb med blomster. En gruppe med juleroser, og så hvit. Midt i blinken her i huset. 

Var ikke disse søte? Kjøpte flere av de. Skal brukes til pynt på bordet julaften.Ønsker dere en fin lørdagskveld.
Hanne-Lise.

5 kommentarer:

  1. Fine juleroser! Her er det stadig minusgrader.

    God helg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei. jeg er veldig glad i de. Ha en fin lørdagskveld.

      Slett
  2. Flott sedertre. Tror også jeg har noe i sederretning, men det er en lav busk, husker ikke akkurat hva den heter.
    Ha en fortsatt fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  3. Fin kveld til deg også. Håper du er bedre i forkjølelsen din.

    SvarSlett
  4. Hei, ja det er greit å slippe frosten! Jeg har vært ute å ryddet litt i hagen siste uken, men jeg har ikke satt løk selv om det går fint i dette klimaet! Jeg satte ned en god del røde tulipaner sent i høst, og gleder meg til å se de igjen til våren! De har begynt å spire allerede :)

    SvarSlett