søndag 13. august 2023

Flere bilder ved bassenget.

 God søndag.

Ute plasker det ned. En grå søndag med andre ord. De siste dagene har det blåst mye her sør, men litt sol har vi hatt. Merket ikke så mye til uværet Hans her. Stakkars folk østpå. Det må være tøft.

Bildene idag kommer fra ved bassenget. Det er plassen hvor vi oppholder oss hele sommeren. Er det dårlig vær er det bare å gå inn i hagestua. Vi kaller plassen for hytta vår.





Denne palmen kjøpte jeg som liten plante. Nå har den blitt stor. Så stor at jeg tror vi får problemer med å få den inn i hagestuen til vinteren.


Rosen Schneemitchen tror jeg den heter. Var nesten helt dau i vår, men har nå kommet med flere blomster.




Nå har engletrompeten endelig begynt å blomstre.


Og den står også full av knopper.


Blomstene på hosta snart ferdig for i år.


 Godt å ha denne paviljongen på varme dager.


 Ikke så mye blomster på hortensiabusken i år.


Men det ble det på syrinhortensiaen.


Fruen er glad i gress og så er det så dekorativt.




2 nye bambusbusker er kommet på plass. Jeg telte krukkene på dette platået. 33 stk. Da telte jeg ikke med sommerblomstene.


Mange blomster på afrikas lilje i år.


Benken ved hagestuen.




 Ha det godt og ta vare på hverandre.
Hanne-Lise.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 kommentarer:

  1. Hei Hanne-Lise
    Jeg forstår godt at dere trives rundt bassenget. Det må være deilig å sitte der. Kjekt å ha egen "hytte" ved siden av. Imponerende mange blomster på agapanthusen din.
    Ha det godt.

    SvarSlett
  2. Det er et skønt område, I har skabt omkring bassinet. Det må tage tid at vande så mange krukker, men de bidrager selvfølgelig væsentligt til at skabe det fine miljø.

    SvarSlett
  3. Det ser lekkert ut det der.
    Et basseng omkranset av fine vekster er drømmen for veldig mange.

    SvarSlett