fredag 9. september 2016

Fruen og Clematis.

Fruen og clematis er et kapittel for seg selv.Jeg vet ikke hvor mange jeg har kjøpt opp i gjennom årene.Men klarer fruen å få de til.Nei.Jeg har vært inne på nettet og fått andre råd.På terrassen oppe har jeg plantet 2 hvite klatreroser,for å ha noe annet enn bare rosa.De er ikke remonterende,så jeg plantet en "Nelly Moser" der. I fjor stod den så flott.I år måtte jeg bare fjerne den.Jeg gjødsler og prater,men det hjelper ikke det heller

.
Oppe ved veien står en sort clematis.Jeg har ikke fått blomster på den,men det er liv i den.

Det er ikke bare sorgen.De som kommer tidlig i april/mai kommer fint. Her en blå alpeclematis

.

Clematis montana.Frodig og fin.Den kommer tidlig

.
Her er plantet en Clematis montana grandiflora.Så får vi håpe at den kommer seg fint.Jeg får holde meg til de tidlig blomstrende ser det ut til.

Ha en fin fredag.

Hanne-lise.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar