lørdag 16. september 2017

Astrid mi Astrid.

God lørdag. Ute skinner sola selv om det før i dag har vært litt regn, tordenvær og vind. Nå får vi håpe resten av helgen blir fin.
Astrid mi Astrid er det en sang som heter. Jeg sikter ikke til sangen men til rosen Astrid Lindgren. En nydelig rose synes fruen. Mens det står dårlig til med rosene ellers i hagen, står den og strutter som bare det. Den står under et halvtak, og er nok litt skjermet for vær og vind. Det er en stilkrose, en rose jeg har hatt i flere år. Den er over 1,5 m høy, og da jeg klippet den litt ned etter blomstring kom den igjen. Jeg telte 61 knopper på den, og noen har begynt å springe ut. Det er første året jeg har pelt av en del blader. Det gjelder alle rosene forøvrig. Den er plantet i potte og der har den stått i flere år.


Tenk å flott når disse springer ut. 61 knopper har jeg ikke opplevd før.

Bilde fra juni. Ønsker dere fortsatt en fin helg.
Hanne-Lise.

18 kommentarer:

  1. Hei Hanne-Lisa. Nydelig rose. Jeg har den selv, men min må flyttes etter all gravingen. Astrid Lindgren er en veldig trofast rose. Godt at det finnes noen sånne også.
    God kveld ønskes deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marit. Det er godt at det finnes noen som er litt herdige også. Trofast er den. Fin dag til deg.
      Hilsen Hanne-Lise.

      Slett
  2. Hanne-Lise skulle det stå :)

    SvarSlett
  3. Hei Hanne-Lise

    Astrid Lindgren er en sund og lækker rose. En af de største succeer fra Poulsen!

    Ha en dejlig helg

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Karsten. Lekker er den. Ser ut som de rosene som er plantet i store potter klarer seg bedre. Fin dag til deg.
      Hilsen Hanne-Lise.

      Slett
  4. Hei Hanne-Lise! Lekker rose! :) Ja, gøy med alle knoppene.
    Godt sola har skint på deg, i dag. Ha en fortsatt god helg!
    Hilsen Lisa

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Elisabeth. Jeg har ikke hatt så mange knopper før nå. Håper de rekker å springe ut. fin dag til deg.
      Hilsen Hanne-Lise.

      Slett
  5. Hej Hanne-Lise!
    Den ser verkligen fin ut.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marika. Den er nydelig. Fin dag til deg.
      Hilsen Hanne-Lise.

      Slett
  6. Vi har ikke selv Astrid i haven, men nyder den, hver gang vi støder på den i andres have.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marie. En rose jeg anbefaler. Fin dag til deg
      Hilsen Hanne-Lise..

      Slett
  7. Rosen Astrid Lindgren kjøpte jeg mest pga navnet for endel år siden :-)
    Jeg visste ingen ting om den, og ble gledelig overrasket. Ei sikker rose.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Martin. Den har overrasket meg også veldig positivt. Fin kveld til deg.
      Hilsen Hanne-Lise.

      Slett
  8. Astrid Lindgren er en dejlig rose, og vores rosenguru her i Danmark (Ernst Jensen) mener at det er den sundeste lyserøde rose.
    Selv har jeg to stk.
    Smukke billeder :)

    SvarSlett
  9. Hei. Koselig å høre. At den er sunn er det ingen tvil om. Fin kveld til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  10. Nydelig rose. :) Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  11. Hei Ingeborg. Ja, der er den. Fin dag til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  12. Hei Hanne-Lise
    Min favorittrose, Astrid Lindgren. Den blomster lenge, og et år sto den helt til lillejuleaften før frosten tok den.
    Ha en fin dag:-)

    SvarSlett