torsdag 16. august 2018

Når det først begynner...

God torsdag.
Ute regner det og blåser. Nå har vi fått mye regn den siste tiden. Var ute og gravde litt i jorda i går, og det har sunket langt ned. Varselet for de nærmeste dagene er mye regn. Ut i neste uke er det meldt bedre vær. Vi skal ikke klage etter den fantastiske sommeren vi har hatt. Men vi skal ikke ha mange dager med regn før vi går lei. Fremdeles er det blomstring der ute, og flere av rosene kommer igjen. Etter den kalde vinteren måtte jeg klippe flere helt ned. Ikke noen blomster på de i år, men det er liv.


Nydelige Cinderella. Den har blomstret i hele sommer og kommer stadig med nye knopper.
Rosa Bee friendly. Ny i år og blomstrer fra juni og ut oktober.
Astrid Lindgren klippet jeg ned etter første blomstring. Nå står den med nye skudd og knopper.
Fremdeles blomstring i fruens hage.

Vivendel.
Denne planten kjøpte jeg på Grønnsfjord staudegartneri. Merkelappen har jeg, men siden den er skrevet for hånd skjønner ikke jeg hva som står der. 

Nikkefredløs- Lysimachia cil."Fire Cracker".
Askenøkkeltunge-Ligularia prezewalskii.
Nye blomster på Louise Odier. Tenk jeg kunne lage et innlegg uten noe hvitt. Ikke værst. Her skal vi snart i bryllup og på tur. Da blir resten av dagen på sørlandsenteret, og kanskje innom plantasjen. Vi får se. Ønsker dere en fin dag.
Hanne-Lise.

8 kommentarer:

  1. Hei Hanne-Lise

    Ja, når regnet først har begynt, så er det kommet mer ustabilt vær fremover. Her har det regnet i hele dag, men kun 4mm har kommet.
    Flotte roser hos deg!
    Ha en fin dag

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marit.
      Vi har fått mye regn så nå kan det godt stoppe litt. Koselig du likte rosene.
      Fin kveld til deg.
      Hanne-Lise.

      Slett
  2. Vi mennesker bliver nok hurtigere trætte af regnvejr end planterne. Jeg oplever, at det er meget varierede blomster, du viser i dag. De ser allesammen ud til at trives rigtig godt.

    SvarSlett
  3. Hei Marie.
    Jeg vil at i hagen min skal det være mangfold. Selv om det er hvitt som står mitt hjerte nærmest. Alt regnet vi har fått gjør at hagen virker litt frodigere.
    fin kveld til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  4. Hei Hanne-.Lise

    Regn er godt, og mon ikke det holdere vtil imorgen, da skal det nemlig regne her;)
    Flot flot vækst hos dig!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Karsten.
      Vi trengte regn. Nå har vi fått så vi klarer oss en stund. Ustabilt vær.
      God helg.
      Hanne-Lise.

      Slett
  5. Hej Hanne-Lise!
    Dina rosor ser fina ut, i år har det inte varit många blommor på mina.
    Det regnar här också, men dagarna är skona, lite svalare väder, det trivs jag med.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvarSlett
  6. Hei Marika.
    Det har vært flott blomstring i år. Nå har det vært en pause, men begynner nå på nytt igjen. Nå har vi fått nok regn. At temperaturen har blitt svalere er bare godt.
    God helg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett