torsdag 29. juli 2021

Plassen min.

God torsdagskveld.

Nå har vi hatt noen dager med regn her sør. Regnet trengte vi, men tordenværet som fulgte med kunne vi vært foruten. Det var ikke rett over her, men nok til at fruen følte seg utrygg. Skrekken sitter i fra jeg var liten jente og opplevde ting som var skremmende. Slipper å vanne og frem mot helgen er det meldt bedre vær.



Bildene idag kommer fra hula mi som jeg kaller den. En liten plass som er bare min. Her kan jeg trekke meg tilbake når jeg vil ha litt tid for meg selv. Her sitter jeg på benken helt skjermet for innsyn.


 Denne reolen lagte mannen for noen år siden. Genial, for den tar så lite plass. Er festet med jordspyd så den ikke skal kante.


Bak reolen vokser elefantgresset. I år er det så høyt at jeg har tatt bilde fra terrassen oppe.


Her er den lille benken. Ikke så mye jeg har sittet her til nå i år. Det har vært så varmt og om kvelden har det vært mye mygg.


Her står liljen - Tango Capuchino.


 

Og denne - Lilje Novana. Ikke mange liljer som har begynt å blomstre enda. Mye er senere enn det pleier.




 


På benken sitter jeg og ser utover dette bedet. Snart blir det helt hvitt. Fruen er glad i hvitt så jeg har kalt denne plassen for eden. Her gikk flere planter i vinter, men fremdeles er det frodig.




Ha det godt og ta vare på hverandre.
Hanne-Lise. 

 


 

 


 



 

 

 



 

6 kommentarer:

  1. Det var en koselig liten plass du har for deg selv. Vi trenger alle litt egentid også om sommeren. Det var et frodig sted, jeg likte godt fargen på Liljen Capuchini.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Hei Hanne-Lise
    Ja, det er kjekt med et skjermet plass for seg selv. Det er så pent med mange hvite blomster. Vi hadde også tordenvær på mandag, men ellers så slapp vi unna. Men regn har det blitt mye av. Det blir godt å slippe vanningen på en stund nå.
    Ha det godt og god helg.

    SvarSlett
  3. Det er en dejlig lille siddeplads, hvor du kan sidde helt for dig selv. Og der er så meget smukt at kikke på. Her må altid være læ for vinden.
    Du er ikke alene om, at holde af hvide blomster. Hvid er også min - og sikkert mange andres - favoritfarve.
    Du må også have det godt!

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  4. Hei! Du har så mye fint. Det må være deilig å ha en plass helt for seg selv, hvor du kan sitte å nyte ditt eden. Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  5. Det er en hyggelig krog, du har indrettet med dine hvide blomster og diverse figurer.

    SvarSlett
  6. Så koselig med en egen plass i hagen. Sånne koselige steder er hyggelig å ha, håper du får sittet der mye. Ha en fortsatt fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvarSlett