onsdag 1. september 2021

1. september.

 God onsdagskveld.



 I dag skriver vi 1. september. Kveldene har blitt mørkere og kaldere. Høsten er på vei. Men en skulle ikke tro det. For noen flotte dager vi har her sør. Det er bare å nyte og det skal bare forsette. Dagene tilbringes ved bassenget. Å så glad jeg er for at vi lagde dette for noen år siden. Ingen maskiner kom ned her så alt er gjort for hånd. Det var mye slit og mange tunge tak, men alt det er glemt. Ellers pusler jeg rundt i hagen og koser meg.


Den rager høyt til værs Tamarix ramosissima. Treet vokser ved middelhavet, men trives godt i fruens hage.


Duehode- Chelone obliqua.


Villvin- Parthenocissus.


 

Rosene kommer med mye blomstring. Større flor enn ved første blomstring.
Her Astrid Lindgren.


Og noen blomstrer for første gang.
Klatrerosen- White nights.


Vivendel.


Skal det være en drue. Nå skal de snart plukkes inn.


Kløver- Dark Debbie.  


Pileurt- Persicaria amplexicaulis alba.
Jeg er så glad for hagen. Selv om jeg kan ha tøffe hverdager koser jeg meg her i mitt univers.
Coronasmitten har eksplodert her i byen, og vi har flere barnebarn på skolene her. Ikke noe greit. Vi får bare passe på.
Ha det godt og ta vare på hverandre.
Hanne-Lise. 


 

 

 


 

 



 



















4 kommentarer:

  1. Hei Hanne-Lise
    Jeg forstår godt at du er glad for bassenget. Det må være deilig å ha det i varmen.
    Det blomstrer så fint hos deg nå. Det er mye smitte overalt nå, og det er helt fryktelig at vi ikke blir kvitt dette.
    Ha det godt.

    SvarSlett
  2. Fine bilder fra hagen din 1 september med mye som blomstrer. Spennende med druer i hagen, noe å glede seg til.
    Sommeren fortsetter her også, med sol hver dag.

    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  3. I Danmark har man nu fjernet alle restriktioner, hvilket gør mig lidt bekymret. Dine billeder kunne give et indtryk af, at din have er stor og rummelig, men det er den jo ikke, bare godt indrettet.

    SvarSlett
  4. Høres ut som en god måte å tilbringe disse fine sensommerdager på. Rosene trives nok også i denne gode varmen. Tamarix ramosissima var et nytt og morsomt bekjentskap.
    Ha det godt!
    /Irene

    SvarSlett