fredag 26. mai 2017

Kvelds bilder.

God fredagskveld. Nydelig dag igjen, og i morgen skal det bli enda varmere. Dette er kontrastenes land. Kaldt og snø i nord, og varmt i sør. Jeg føler med dere i nord. Så til innlegget i formiddag. Jeg beklager. Det er ikke kaktus, men kristorn. Hvor jeg hadde kaktus fra vet jeg ikke. Sånn går det noen ganger. Har fått plantet ut en del, malt krukker, og alt er spylt og beiset. En god følelse.


Blomstring.
Liljekonvall. Har en del i hagen.
Har flere store krukker med hosta. Her har sneglene allerede vært.

Her har en allium forvillet seg opp. Helt sikkert en som var blant tulipanløkene som jeg plantet i høst.
Her har dragelilje "Cordyline red star" kommet ut på plassen sin.
Rosa trepeon. Navnet har jeg ikke.
Her andre peoner på gang.
Denne tulipanen er nydelig. Har ikke navnet. Dukket opp igjen etter flere år.
Snart slutt på tulipan blomstring for i år.
Valmueknopp.
Som dere vet er jeg glad i prydgress. Her"Phormium Special red. Må tas inn om vinteren.
Dagens maling. Det begynner å minke på lageret.
Hagesildre.
Ønsker dere alle sammen en riktig god helg.
Hanne-Lise.

6 kommentarer:

  1. Hei. Flotte cordyline og phormium. Jeg har de samme her, og liker de så godt. Skaper litt farge og er så vakre.
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Hei. De setter litt farge på bedet. Ønsker deg en fin dag.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  3. Så fint og frodig det er i hagen din! Den Hostaen med litt hvitt i bladverket tror jeg er den samme som jeg kjøpte i fjor, en Hosta patriot. Fin er den uansett:) Ha en fin søndag:)

    SvarSlett
  4. Hei. Jeg tror ikke sneglene går på den. Ønsker deg en fin dag.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  5. Rekker ikke å være så mye på blogg nå...
    Liljekonvall er vakkert, men her hadde den helt tatt over et stort bed, så nå har vi gravd opp hele bedet, og fjernet alt( iallfall det meste)Et utrolig rotsystem!
    Hosta er flott.
    Ha en fin uke.
    Eirin

    SvarSlett
  6. Så flott det blomstrer hos deg!
    Og peonen har du også i blomst...nydelig.
    Herlige dager vi har, men hos oss er det en del tåke så solen kommer og går.
    Ha en fin euke:)

    SvarSlett