fredag 26. mai 2017

Uventet.....

God fredag. Måtte tenke meg litt om. Går helt surr med disse helligdagene. Strålende sol, og igår hadde vi 24 grader. Det liker vi. Blomming fredag igjen. Temaet idag er det uventede. Var rundt i hagen og fant 2 ting.


Denne lille saken her. "ilex aquifolium variegata". Det er en kaktus. Slik har den stått i 2 år med små hvite knopper på. Da jeg kom ut i dag blomstret den. Gjett om jeg ble overrasket.


Her står en clematis. De av dere som har fulgt meg en stund, vet at clematis og fruen hører ikke helt sammen. Denne er unntaket. Frodig og fin. På etiketten står det at den skal være nesten sort. Har hatt den i 3 år uten blomster. Nå blomstrer den. Men blomstene er langt fra sorte. Har ikke peiling på hva denne heter. Det er frusterende når det ikke er det som står på etiketten. Men fin er den. Bildene måtte jeg ta i sollys. 

Nå skal fruen ut å nyte dagen i hagen. Det er mye som skal gjøres. Ønsker dere en fin fredag.
Hanne-Lise.

6 kommentarer:

  1. Hei, jeg trodde først at kaktusen var en Kristtorn:) Den er ganske lik i bladverket, bortsett fra at Kristtornbladene er blanke. Så nydelig den Clematisen var. Morsomt å finne uventede overraskelser i hagen. Ha en riktig god helg:)

    SvarSlett
  2. Hei. Selvfølgelig mente jeg kristorn. Jeg får skylde på varmen. Ønsker deg en fin dag
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  3. Hei. Ja, det er en kristorn :) Veldig fin!

    God helg!

    SvarSlett
  4. Hei. Jeg får begynne å lese innlegget bedre før jeg publiserer det . Ønsker deg en fin kveld.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  5. Så artig med blomstrende kaktus, eller kristtorn :) Flott er den uansett. Det er ikke så greit å holde rede på hva som er hva, når en har mye spennende i hagen!
    Den clematisen var spesiell, og helt nydelig! Jeg er heller ikke så heldig med mine clematis. Jeg har tre, eller kanskje bare to nå!
    God helg!

    SvarSlett
  6. Hei. Den clematisen er veldig spesiell. Er bare glad for at jeg får den til. Ønsker deg en fin kveld.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett