torsdag 22. februar 2018

Heuchera- alunrot.

God torsdag. Ute er det overskyet og kaldt. Ikke fristende å være ute. Snøen ligger i hagen. Det hjelper på plantene når kulda nå er på vei. Ikke bare en uke, men den skal vare lenge. Slår det til får vi ikke vår før ut i april. Får håpe det ikke stemmer. Innlegget i dag er om heuchera. En plante jeg har fått mer og mer sans for. Noen stk. har jeg, og til våren skal jeg skaffe meg enda flere.


Purple "Black beauty". Den gjør seg veldig i bedet.
Nydelig farge på bladene.
Denne har jeg ikke navnet på.
Green spice.

Lime Rickey.

"Marmalade".
Her med en blomst. Bladene på heuchera holder seg også bra på vinteren. Ønsker dere fortsatt en god torsdag.
Hanne-Lise.

8 kommentarer:

  1. Hei Hanne-Lise.
    Så mange flotte du har. Den du ikke vet navnet på heter 'Palace Purple'. 'Green Spice' har jeg også, og den har så fint mønster.
    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  2. Hei Marit.
    Takk skal du ha. Da har jeg navnet på den. Blir min nye dille tror jeg. Ha det godt.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  3. Hei Hanne-Lise

    Det er let at få dille på Heuchera - og du har en flot samling allerede!

    Ha en dejlig helg

    SvarSlett
  4. Hei Karsten. Ja, jeg har begynt, og flere skal det bli. God helg til deg også.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  5. Planter, der står grønne om vinteren, er altid dejlige at have i haven. Det er nok mest på grund af bladene, at mange samler på alunrod, men jeg kan nu også vældig godt lide blomsterme. De er så fine og spinkle.
    God weekend!

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  6. Hei! Mye lekkert bladverk! Jeg skulle nok hatt litt snødekke her også, men det er meldt kaldt og fint vær den neste uke.. Fint vær for de som har vinterferie :-)) God helg!

    SvarSlett
  7. Forhåbentligt bliver vinteren ikke så lang, som du skriver. Heuchera er lækre bladplanter, og nogle af dem får også nydelige blomster.

    SvarSlett
  8. Hej Hanne-Lise!
    Dem är jag förtjust i, och det verkar bli fler och fler varianter år från år.
    Ha en fin helg /Marika

    SvarSlett