torsdag 7. mai 2020

Første gang i år....

God torsdag.
Sol, men som det blåser. Heldigvis har ikke vinden vært så kald i dag. Her har vi gått med tykk jakke i flere dager selv om det har vært sol. Godt å kunne legge den vekk i dag. Og nå skal vi få polarkulde. Ingenting forbauser meg lengre.
I dag har vært en god dag. Noen dager får jeg ikke gjort noen ting så jeg må bruke de dagene hvor jeg fungerer litt. Noen nye prosjekter blir det ikke her. Har klippet, bindet opp og ryddet. Vi har laget en hage med mye arbeid, men det er det vi trives med.
Har latt data være data en liten stund. Gir ikke opp bloggen, men det blir nok ikke så ofte innlegg som før. Så det kommer nok innlegg med jevne mellomrom fremover.


Årets første blomsterfat. Narcisser, clematis og stemor.
Klippet for første gang spireabusken som står ved trappa ned hagegangen. Etterhvert vil den bli tett og fin. Brukte elektrisk hagesaks. Da gikk det unna.
Nydelige blader på nyserot.
Første stuss på buskbomkjeglene. Litt av en jobb da vi har noen stykker.
Langs terrassegangen. Begynner å bli grønt også her. Her står 4 klatreroser og 2 clematis.
Første blomst i år.
Engletrompet- Brugmansia "Syn Datura".
Bladene begynner å bli hvite på kattehalebusk- Actinidia kolomikta.
Nedover hagegangen.
Da skal jeg ta meg en runde her i blogglandet.
Ønsker dere en fin kveld.
Hanne-Lise.

20 kommentarer:

  1. Hei Hanne-Lise
    Nei, du må da ikke gi opp bloggen! :)
    Så fint det er langs terassegangen din. En sånn skulle jeg gjerne hatt. I dag har det vrrt vindstille her, men i morgen er det full rulle igjen. Bare kun 2 grader eller mindre på mandag her. Vinteren er ikke over enda.
    Ha det godt!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marit.
      Når det gjelder bloggen så er hagen min liten. Da blir det ikke så mye nytt å skrive om og jeg føler at jeg gjentar stort sett det samme hvert år. Bloggen er jo dagboken min så vi får se. Degt er meldt ned mot 1-2 grader her så da er det inn med pottene igjen.
      Ha det godt.
      Hanne-Lise.

      Slett
  2. Hei Hanne-Lise.
    Hyggelig å titte innom hagen din. Det har nok kommet litt lenger hos deg enn her. Vi har hatt noen varme dager, men frost om nettene, så ikke de beste forhold for plantene...
    Nyt dagene;-)
    Eirin

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Eirin.
      Koselig du synes det. Noe har kommet langt, andre ting ikke. Ikke vært frost her men kaldt.
      Ha det godt.
      Hanne-Lise.

      Slett
  3. Nydelig engletrompet og hagegang! Jeg ser du har arbeid, men du kan også glede deg over et fantastisk resultat da!
    En god maidag til deg. Her langs Lysefjorden var det faktisk vindstille idag, og jeg sovnet i hengestolen på terrassen i sola. For første gang av året. Det er håp :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marianne.
      Hagen er ikke arbeid men for meg er det rekreasjon. Er veldig glad for hagen i disse tider. Her har det ikke vært stille. For en vind vi har hatt.
      Ha det godt.
      Hanne-Lise.

      Slett
  4. Jeg siger som Marit, at du endelig ikke må holde op med at blogge, og at din havegang er noget så fin.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marie.
      Det vil nok komme noen innlegg fremover, men ikke så ofte som før.
      Nå begynner hagegangen å bli som jeg ønsker den skal være.
      Ha det godt.
      Hanne-Lise.

      Slett
  5. Hei!
    Du har en spennende hage og som ligger mange hestehoder foran i utvikling. Står engletrompeten din ute? Håper virkelig på maivarme snart.
    Nei, du må ikke slutte å blogge.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anne.
      Det var fint sagt. Tusen takk.
      Engletrompeten står ute om dagen og inne på natta.
      Ha det godt.
      Hanne-Lise.

      Slett
  6. Hej Hanne-Lise!
    Ett fat fullt av vackra blommor. Ser riktigt fint ut hos dig. Vi har haft några sköna dagar, hoppas du får lite varmare väder.
    Ha det gott /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marika.
      Et blomsterfat er alltid nydelig synes jeg. Har flere rundt forbi i hagen om sommeren.
      Vi har hatt sol, men kald vind fra nord.
      Ha det godt.
      Hanne-Lise.

      Slett
  7. Hei Hanne-Lise

    Vi må håbe at den lovede polarkulde ikke bliver så streng - dagene er jo længere og solen varmer!
    Fornuftigt at du vil blogge når du har lyst, du er i forvejen en af de flittigste og skulle da nødig tabe lysten:)
    Imponerende som det hele er langt fremme hos dig!

    Ha en dejlig helg

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Karsten.
      Er spent på denne polarkulden. Det er meldt snø her hos oss så vi får se.
      Vi har hatt varmt vær så plantene skyter fart.
      God helg.
      Hanne-Lise.

      Slett
  8. Hei Hann-Lise!
    Fantastisk koselig blomsterfat, slike små detaljer gjør så mye:)
    Ja, enig det er veldig kaldt i luften ennå, og det som overrasker meg er at flere sprader rundt i shorts allerde....
    Det ser som alltid velstelt og fordig hos deg.God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Inger Marie.
      Ja, små detaljer gjør mye. Fruen har hatt sitt første bad. Men nå får vi kulde igjen. Hadde ikke sett den komme nå.
      God helg.
      Hanne-Lise.

      Slett
  9. Hei Hanne-Lise!
    Nydelig blomsterfat og engletrompet! :) Ønsker deg fine vårdager.
    Hilsen Elisabeth

    SvarSlett
    Svar
    1. Fine vårdager til deg også Elisabeth.
      God helg.
      Hanne-Lise.

      Slett
  10. Nyserot var spennende, den kjenner jeg ikke fra før. Kjekt å ha så mange blomster at en kan lage blomsterfat forresten. Ha en fortsatt fin helg, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  11. Så fint et blomsterfad :)
    Man skal blot lave de blogindlæg, man har lyst til :)
    Pas på dig selv.

    SvarSlett