søndag 27. juni 2021

Roser-og litt til.

 God søndagskveld.

En ny uke står for døren. Å fort tiden går. Nå er vi alt i slutten av juli. Nydelig vær skal det bli kommende uke. I helgen har vi også hatt flott vær, men morgentåke som har kommet inn fjorden. Men fra utpå dagen har det lettet og sola har skint fra blå himmel. Det blir ikke gjort mye når det er så varmt. Dagene skal nytes når de først er her.



En Austin rose- tranquillity. Mesteparten av rosene kommer, men som jeg har meldt før blir det ikke det store floret i år.


Rhapsody in blue.


Klatrerosen Lykkefund. Ifjor høst ble de klippet godt ned. Jeg har to stk av den.
Hadde jeg visst vi skulle få den kalde vinteren hadde jeg ikke gjort det, men de klarte seg bra. De står i store isoporkrukker og står inn til en vegg. Allerede nå er de på full fart oppover.


Rynkerose rubosa. Den står ved inngangen til hagen og er blitt en stor busk. 

 
 
Austinrose- The alnwick rose.


Denne har jeg ikke navnet på. Blomstene blir store.


Louise Odier. Under er det grener av parykkbusk.


Orientvalmue- papaver orientale. Flere stauder er sene i år.


Papaver orientale.


Lilium Claude Shride.


Jeg har fire peoner i hagen og to av disse blomstret. Denne har jeg hatt i flere år og den kommer fra mitt barndomshjem.


Med dette bildet ønsker jeg dere en ny god uke.
Ha det godt og ta vare på hverandre.
Hanne-Lise.
 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

6 kommentarer:

  1. Så mange vakre roser som blomstrer hos deg nå. Peoner er flotte planter og hvit Papave har jeg ikke sett før.

    Ha en fin dag i det flotte været.!

    SvarSlett
  2. Hei Hanne-Lise

    Flotte bilder fra hagen din. Lykkefund er kommet mye lengre hos deg enn her som vanlig. Min har mange knopper, og gleder meg til duften av de når de blomstrer.
    Fine martagonliljer og peoner.

    Ha det godt!

    SvarSlett
  3. Heldigvis er kun ved slutningen af juni, ikke juli☺ Men tiden flyver af sted. Vi har sjovt nok også to Lykkefund - en herlig rose.

    SvarSlett
  4. Så mye fine roser du har, min Louise Odier har ikke begynt å blomstre ennå, men den kommer vel snart. Ha en fortsatt fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  5. Hej Hanne-Lise!
    Du har många fina rosor, själv har jag bara några få, men Rhapsody in Blue blommar fint i år, liksom Lykkefund. Blue for you har bara några få blommor och Louice Bugnét har inte kommit igång ännu, bara några blommor än så länge. Saknar min fina Pattys Plum vallmo, har inte sett den blomma i år. Vi har riktigt varmt väder igen.
    Ha det gott /Hälsningar Marika

    SvarSlett
  6. Hei Hanne-Lise.
    Jeg nyter bildene av rosene dine, her er det kun noen få som har overlevd vinteren. I det varme været som har vært har det ikke blitt gjort mye, men vi tok et par dagers ferie i åpen bil:-)
    Håper tordenværet sørget for litt klarere luft!
    Nyt sommeren/Eirin

    SvarSlett