fredag 1. juli 2022

Blomstrer nå ved bassenget.

 God fredagskveld.

Overskyet, og det har regnet litt. Ikke mye og vi trenger mye mer. Rundt bassenget har vi planter som er plantet i krukker. Alt her av blomster er i hvitt. Har blomster som blomstrer fra tidlig vår til høsten. Sommerblomster kommer jeg tilbake til.



Hostaen-Marmelade on toast. Det er den eneste hostaen som får blomstre hos meg.

 
Peon-Shirley temple.


Rosen Schneemitchen. Både rosen Claire og Winchester Catedral er ferdig med første blomstring.




Rose Chrystal Fairy.


Rosen som besøkende har gitt flere navn til.


Clematis-Bianco.


Lavendel.


Inkas lilje. Det er ikke en lilje men en staude. Stauder pleier som regel å blomstre et visst tidspunkt og så er blomstringen ferdig. Ikke denne. Fra jeg kjøpte den tidlig i vår og frem til nå har den blomstret, og står enda med flere knopper. Bladet er Angels Wings.


En av mine favoritter. Agapanthus-eller afrikas hvite lilje.
Ha det godt og ta vare på hverandre.
Hanne-Lise. 
 

 


 


 

 

 


 

3 kommentarer:

  1. Så flott det blomstrer i hvite farger hos deg. Inkaliljen var flott.

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  2. Nydelige hvide blomster. Hostaen er nok min favorit.

    SvarSlett
  3. Hei Hanne-Lise
    Du har så mange vakre hvite blomster! Jeg er like glad i hvite blomster som deg, og hvite hosta har så nydelige blomster. Jeg gar flere med hvite blomster jeg også, men jeg har flest av de med lilla blomster.
    Ha det godt.

    SvarSlett