søndag 7. august 2022

Plassen min....

God søndag.

Overskyet og litt regn. Vi fikk mye regn i begynnelsen av uken, etterfulgt av to fine dager. På værmeldingen for neste uke ser det bra ut.

Innlegget i dag kommer fra plassen min. Plassen som er bare min og hvor jeg kan trekke meg tilbake og være helt for meg selv. Dere som har fulgt bloggen en stund vet at jeg har kalt denne plassen for eden. Min favorittplass i hagen. Mange vil sikkert si at det må være nede ved bassenget. Liker meg veldig godt der også, men fordi plassen er liten blir det veldig intimt. Jeg kan sitte på den lille benken og bare kose meg. Folk kan gå forbi på trappa rett ved og de ser meg ikke.



Her er blomstene sene i år. Har plantet dette bedet for at det skal være finest på denne tiden. Men det kommer nok. Alt av blomster her er i hvitt. Ingen bombe når det gjelder fruen.


Inngangen til plassen. Her henger en ampel med surfina og en lykt.


Den hvite phloxen er den eneste av sorten som blomstrer her. De andre sortene står med knopper.


Rosen- The Fairy.


Liljer snart i blomst.


Godt å kunne ha benken å sette seg ned på. Ikke så mye jeg kan gjøre av gangen da ryggen fremdeles er vond. Har heldigvis også mannen til å hjelpe meg. Han blir rene gartneren etterhvert.




 Vingefrøstjerne- Thalicstrum delavayi splendide white.




Purpursolhatt- Echinacea purp alba.


Lammeøre.




Astilbe.


Benken skimtes til venstre i bildet. Putene er tatt inn da det er ventet regn.
Ha det godt og ta vare på hverandre.
Hanne-Lise. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

6 kommentarer:

  1. Hei Hanne-Lise
    Så flott egen plass du har der. Hvite blomster er så fint, og det er jeg også så glad i.
    Hvite astilber er så vakre nå.
    Ha det godt.

    SvarSlett
  2. Hei!
    En utsøkt liten plass å trekke seg tilbake på.
    Irene

    SvarSlett
  3. Du har meget smukt at se på fra din yndlingsplads. Godt din mand kan assistere, når ryggen gør ondt.

    SvarSlett
  4. Det var en hyggelig plass som du har helt for deg selv. Liljen var flott også alle de hvite blomstene du har rundt deg på benken din. Godt du har hjelp i hagen når ryggen krangler.

    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  5. Den hvide vingefrøstjerne er henrivende.
    Jeg kan godt forstå din glæde over at sidde på bænken og nyde stemningen og alle de smukke planter.

    Hilsen Elna

    SvarSlett
  6. Så deilig å ha en sånn plass, bare for deg. God idé. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

    SvarSlett