mandag 15. august 2022

Væromslag på gang.....

 God mandagskveld.

Etter en uke med fantastisk vær er det væromslag på gang. Det er meldt styrtregn og fare for lyn og torden. Huff å huff. Tordenvær kan ikke fruen like. Har opplevelser fra barndommen som gjør at jeg er redd i tordenvær. Rart med det, men skrekken sitter i. Får ta det som det kommer.



Ungarsk syrin- Syringa josikaea er igang med blomstring nr. to. Ikke så mye som første blomstring. Den dufter godt og sammen med liljene dufter det fantastisk i hagen.


Lilium-Auratum var virginale. 




Lurer på hvordan det går med rosene når vi får styrtregn.





Rosen- Lavender dream. 


Rosen Nostalgie. Fruens favoritt i hagen.


 

Hortensia.


På taket av pergolaen utenfor kjellerdøren vokser denne rosen. Ikke lett å få tatt bilde av.


Ute skyer det nå over og det er nok ikke lenge før det regner.
Ha det godt og ta vare på hverandre.
Hanne-Lise. 


 


 



 


 

 

 


 

4 kommentarer:

  1. Hei Hanne-Lise
    Her kom det styrtregn i 10 minutter, og det var godt at det endelig kom litt regn. Jeg liker heller ikke tordenvær, men været får vi ikke gjort noe med.
    Nydelige liljer hos deg.
    Ha det godt.

    SvarSlett
  2. Fine bilder av Liljer og Roser som blomstrer hos deg nå. Jeg må innrømme at jeg liker tordenvær og synes det er spennende.

    Ha en fin dag uten torden og lyn!

    SvarSlett
  3. I går tordnede det i det fjerne , men vand fik vi ikke ret meget af. Nostalgi er så fin, men jeg har måttet grave vores op, fordi den ikke ville trives.

    SvarSlett
  4. For en fin hvit lilje. Det er så forskjellig med rosene i regn syns jeg, noen tåler det godt, mens andre blir ødelagte, f eks ved at blomster som ikke har åpnet seg forblir lukket og råtner. Kommer nok an på sorten. Ha en fin dag, forhåpentligvis uten for mye regn, hilsen Ingeborg

    SvarSlett