mandag 3. oktober 2022

Oktober.....

 God mandagskveld.

Da er vi kommet til oktober måned. Den har startet med et nydelig vær her sør. Fra i morgen snur det og fra onsdag skal vi få skikkelig uvær. Mye vind med opptil storm i kastene. Så her driver vi og rydder inn ting som lett kan blåse av sted. Til å være i oktober er det mye blomstring i hagen. Det skyldes nok den fine høsten vi har hatt.



Noen planter har fått høstfarge. Her hosta selv om vi ikke har hatt frost.


 

Da har jeg satt avleggere av angel wings. Jeg har gjort dette en gang før og lykkes med det. Til våren har jeg fine planter.


Syrinhortensia Limelight. Hortensiaene blomstrer fint flere plasser i hagen.


Tempeltre-Ginkgo biloba. Enda grønt og det eneste treet som får lov til å vokse uten å bli klipt.


Japansk kirsebærtre har også fått høstfarge.


Gresset Rhynchospora colorata som jeg kjøpte for en stund siden blomstrer enda.


Må bare ta med et bilde av rosen Schneemittchen. Den står enda med flere blomster og det har den mer eller mindre gjort siden begynnelsen av juni. En flott rose.


Ha det godt og ta vare på hverandre.
Hanne-Lise. 

 

 

 


 

 


5 kommentarer:

  1. Fine bilder fra hagen din nå i oktober, selv om det går raskt mot høst. Syrinhortensianen og Scheemittchen blomstrer fint ennå.

    Ha en fin dag uansett vær!

    SvarSlett
  2. Så spennende at du fikk til å formere Angel Wings, jeg prøvde å overvintre hele planten ute i fjor, men det gikk ikke, så da ga jeg den litt opp. Ha en fortsatt fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  3. Hei Hanne-Lise
    Du har fortsatt mye fint som blomstrer hos deg. Heldig deg som har Ginko biloba. Det er et tre jeg ønsker meg her.
    Ha det godt.

    SvarSlett