fredag 10. februar 2017

I år skal jeg....

I år skal jeg få nyttehagen i gang. Drivhuset skal opp, og det skal lages kasser og det skal plantes.

I år skal denne kassen og trappa fjernes. Før så leide vi garasje av naboen. Nå er det nye eiere. Det skal settes opp en vegg med speil i. Her er også en kald trekk, som vi håper vi kan få litt bukt med.
I år skal det plantes mye dahlia i krukker. Begynner å få litt sans for disse, og plass skal jeg nok finne.

I år skal jeg plante flere roser. Er blitt så glad i disse skjønnhetene.
I år skal jeg forandre litt på Edens plass. Det for å få litt mer sol her.
I år skal jeg plante mye rundt bassenget for å få det litt frodigere her.
I år skal jeg også bare kose meg. Mye å gjøre? Neida. Hagen skal ikke være stress. Jeg koser meg med hagearbeid, og i mitt tempo. Ute er det nå -3, og det snør. Heldigvis ble det ikke fullt så kaldt som meldt. Mye snø har vi fått, men det blir nok sommer i år også. Ønsker dere en god helg.
Hanne-Lise.

11 kommentarer:

  1. Fint med planer for sommeren:) Og deilig med basseng. Skjønner godt du vil plante litt mere rundt den, for det ser kanskje litt nakent ut. Det kommer til å bli kjempefint:)
    Helt enig. Hage skal og være kos og avslappende.
    Og ja, snøen kommer nok bort og vi får nok en fin sommer.
    Riktig god helg!

    SvarSlett
  2. Hei. Som du ser har jeg planer. Gleder meg til vi kan sette i gang . Akkurat nå snør det. Det er sterk vind, så det fyker som bare det. God helg til deg.

    SvarSlett
  3. Hei. Ja, vi som holder på med hage blir ikke arbeidsledige med det første, og egentlig aldri. Nok å gjøre i hagen bestandig :)
    God helg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei. Nei, arbeidsledig blir vi ikke med det første, men moro er det. Ønsker deg en god helg.

      Slett
  4. Hei.Nyttehage og drivhus er veldig kjekt å ha, for det er så utrolig gøy å dyrke sin egen mat. Og alt en dyrker selv smaker så mye bedre, enn det man kjøper i butikken:) Lykke til med det, og ha en god helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei. Jeg gleder meg veldig til å begynne der nede. Ønsker deg en fin helg

      Slett
  5. Så mange spennende prosjekter med nyttehage og drivhus. Store ting på gang. Flere Dahlia er alltid en fornøyelse.
    Nyt året og plasking i bassenget.
    God helg.
    Jannicke

    SvarSlett
  6. Hei. Jeg gleder meg så til å få opp drivhuset og komme i gang i nyttehagen. Alltid spennende med nytt. Ønsker deg en fin helg.

    SvarSlett
  7. Godt å ha noen prosjekter på gang, synes det er noe av gleden ved å holde på i hagen.
    Edens plass så virkelig ut til å være det, vakkert :-)
    Ha en fortsatt fin helg.
    Eirin

    SvarSlett
  8. Det ser ut som om du har mange kjekke planer på gang! Det ser fantastisk ut med basseng, men vi har brønn, så vi går tom for vann når sommeren blir for tørr. Ha en fin uke! Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlett