mandag 27. februar 2017

Vårfølelse.

Vårfølelse?. Det var det da. Fin temperatur ute, men tåka ligger tykk. Det er meldt kaldere vær utover uka. Med kaldere vær og sludd og snø. Hva gjør vi da som lengter så etter våren? Jo, vi begynner litt inne. I dag har jeg vært nede i boden og hentet opp pelargoniene. Gjort ren pottene og skiftet jord. Plantet stiklingene over i større potter. Noe drivhus har jeg ikke oppe enda, men håper etterhvert jeg kan sette ting ut der. I mens er carnappen i stua rene gartneriet. Holder litt igjen med å plante frø, men begynner nok i begynnelsen av neste måned. Håper jeg snart får frøene jeg har bestilt. Fikk beskjed om at de var utsolgt, men skulle prøve å få tak i. Krysser fingrene.
Hvit pelargonium. De var i full gang nede i boden.
Rosa. Potten er sort, men har allikevel merkelapp i.

Det var på høy tid at stiklingene ble plantet om.

Disse fikk jeg av minstejenta i går. Hun vet hva jeg liker. Ønsker dere fortsatt en fin dag.
Hanne-Lise.

4 kommentarer:

  1. Hei. Trivelig med vårarbeid innendørs, mens vi venter på vårværet:) Jeg har sådd litt, men har ellers lite på overvintring.Jeg har i år som i fjor sådd Tomater og Paprika som skal i drivhuset. Men Chili skal jeg ikke ha i år, for det ble alt for mye av de i fjor. Noe har jeg brukt til saus og puttet i fryseren, og resten har jeg tørket. Så koselig gave du har fått av minstejenta. Ha en fin ny uke:)

    SvarSlett
  2. Hei. Vi må vente på våren ja. Hun vet hva jeg liker. Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  3. Hei. Flott med litt innendørs haging! Koselig å holde på med sånt nå.

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  4. Hei. Ja, det er det. Ha en fin kveld.

    SvarSlett