lørdag 22. oktober 2016

Hurra.

Nå skal jeg ikke klage mer på været når jeg har skrevet dette innlegget. Her er det helt ufyselig, har på oss ull, og må inn og varme oss med jevne mellomrom. Mot slutten av neste uke skal vinden dreie mot sør, og temperaturen skal stige. Hurra. Jeg har sett på bloggen at siste dag vi så sola var 6 oktober. Jeg tror at fruen begynner å bli litt værsyk. Kan ikke huske at vi har hatt sånn en kald oktober før. Nok om været. Jeg pleier alltid å ta en runde i hagen hver dag, uansett vær, og se hva jeg fant.

Jeg har også en New Dawn stående ved hagegangen nedover. Sammen med den har jeg plantet en clematis. Se en blomst. Jeg tror det har hjulpet å klage litt. Hm. Nydelig er den.

Cinderella står full av knopper. Blir det mildere vær, springer de kanskje ut.

Klatrehortensiaen står opp etter pipa på havestua. Full av knopper, så da vil det komme blomster på den til neste år.

Dette var den eneste kuletistelen som kom i år. På de andre ble det bare en brun klump. Vet ikke hvorfor.

Blærespireaen kommer med små blomster enda.

Enda blomstrer hortesiaen.

Noen av pelargoniene  blomstrer.
Den hvite anemonen har stått lenge.

Har en krypende rhododendron. Den er rød, og står full av knopper.
Hjertetreet er lite enda. Begynner å kle seg i høstdrakt.

Ønsker dere en fin helg.
Hanne-Lise.

1 kommentar:

  1. Flott blomst på Clematisen, kanskje det hjelper å klage litt :) Her i vest har vi fremdeles sol, men i ettermiddag var det veldig kjølig og skarp luft ute. Det skulle ikke forundre meg om vi får en frostnatt igjen. Får håpe været bedrer seg hos deg, det hadde nok gjort godt. Ha en god helg!

    SvarSlett