lørdag 29. oktober 2016

I natt stilles klokka tilbake.

Nå går det mot mørkere kvelder, og vi er snart i november. Til eldre vi blir, går tiden fortere og fortere synes vi. Snart er det advent, jul, og nyttår. Januar og februar går fort, og så er vi i gang igjen. For oss som er glad i hage, kan bruke vinteren til å mimre, planlegge, og lese i bøker og på nettet til å finne inspirasjon. Jeg slutter ikke å tenke hage for at det er vinter. Sånn er det bare.


Bøkhekken plantet vi ifjor høst. Den har kommet seg veldig på dette året.


Stilig med sol i gresset.

Det begynner å se litt tomt ut etterhvert som jeg klipper ned. Det er litt stilig med denne rosen.

Denne har blomstret lenge nå.

Liljene går i dvale.

Her står en historisk rose. Fikk en liten stikling av min søster. Begynner nå å vokse, og den er gul.

Dette vet jeg ikke hva er. Har ikke fått blomster på den enda, men den må være gul eller rød, siden den står i dette bedet. Men dekorativ er den.
De gressene som ikke er vintergrønne begynner å visne. Jeg klipper de ikke ned før våren. Er litt stilig når det kommer rimfrost.

Ha en fin helg.
Hanne-Lise.

2 kommentarer:

  1. Ja, nå er blir tidlig mørkt om kvelden nå, og det føles som om tiden går fortere med årene ja :) Skulle kanskje ønske at januar og februar kunne gått fortere, men det gjør de av en eller annen grunn ikke! Jeg blogger om stueplanter om vinteren, solnedganger og snø i hagen også. Ingen grunn til bloggpause tenker jeg :) Fugler og foringstasjoner er også noe man kan blogge om.Det er mye som skjer i hagen om vinteren også! Ha en riktig god helg :)

    SvarSlett
  2. Vi skal nok finne på noe å blogge om i vinter også. Ha en fin dag.

    SvarSlett