søndag 25. mars 2018

Palmesøndag.

God søndagskveld. Da er vi inne i påskeuka. Her skal vi bare være hjemme. Ta noen små turer og bare kose oss. Dagen i dag har vært nydelig. Strålende sol, men nå blir det kaldere. Har begynt å plante litt på terrassen. Ikke mye. Blir det for kaldt tar jeg de inn. Deilig å se litt blomster der ute igjen.


Perleblomster. De tåler litt kaldt vær. Senere kan de plantes ut i hagen.

Bellis Perennis. 


Da har jeg begynt å klippe ned gressene der hvor jeg kommer til. I midten er det grønne spirer. Det må være et flott vårtegn. Så en gul sommerfugl, men den ble dessverre ikke filmet. Ønsker dere en fin søndagskveld.
Hanne-Lise.

11 kommentarer:

  1. Hei Hanne-Lise.
    Flotte tusenfryd og perleblomster. Det er meldt om kaldt vær fremover,ja. Det tar sin tid med smeltingen.
    God påskeuke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marit.
      Det tar tid ja. La oss håpe at vi snart får skikkelig vår. God påskeuke til deg også.
      Hanne-Lise.

      Slett
  2. Hei Hanne-Lise

    DIsse planter giver et supergodt varsel om det der venter!

    Ha en dejlig påskeuge

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Karsten.
      Koselig med litt blomster ute. God påskeuke til deg også.
      Hanne-Lise.

      Slett
  3. Hej Hanne-Lise!
    Härligt med vårblommor, har också pyntat här inne till Påsk. Nu väntar jag på värmen, så jag kan plantera mina inköp.
    Ha en fin Påskvecka!
    Marika

    SvarSlett
  4. Hei Marika.
    Det gjør jeg også. Den må snart komme. God påskeuke til deg også.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  5. Nydelige perleblomster og tusenfryd! Hittil har jeg kune kjøpt minipåskeliljer, men egentlig liker jeg bedre perleblomstene.
    I fjor grov jeg de ned i hagen etter avblomstring :)
    God påske til deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei.
      Jeg graver de også ned i hagen. Fine å ha helt foran i bedet. God påske til deg også.
      Hanne-Lise.

      Slett
  6. Hei Hanne-Lise! Ja det er lett å falle for fristelsen til å handle med seg litt vårløk hjem, nå er vi jo ganske underforet :-)) Ønsker deg en flott påske!

    SvarSlett
  7. Hei. Vi har bare noen få kuldegrader, men iskald vind fra nordøst. Så uteliv frister ikke. Har dekt plantene med bobleplast og fleeceteppe. Får håpe det holder. God påske til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  8. Flotte perleblomster og tusenfryd! Nå kommer nok varmen snart :)

    SvarSlett