lørdag 17. mars 2018

Phlox- mens jeg venter.

God lørdag. Her blåser det kraftig. Det er sol og det snør inn i mellom. Det er så kaldt at det ikke går an å være ute. Jeg kan ikke huske at det har vært så mye snø i midten av mars før. Nå pleier jeg å være i full gang ute i hagen. Det blir en stund til. Ikke kan jeg plante ut vårblomster heller. Nå er det meldt plussgrader utover i neste uke, så fruen håper på det.


Phlox paniculata "Blue Paradise". Phlox er en plante jeg husker tilbake fra min barndom. Mamma hadde mye av den i hagen. Den blomstrer i juli og august.

Denne kommer fra mitt barndomshjem. Navnet har jeg ikke.

Phlox paniculata- Mia ruys.


Denne skulle vært rød, så navnet har jeg ikke. Nydelig farge på den.
La oss håpe at vi kan få litt varme snart. Ønsker dere en god helg.
Hanne-Lise.

14 kommentarer:

  1. Hei Hanne-Lise! :) Ja, det blir godt med ordentlig vår snart. Her var det 15 minusgrader i morges. Nydelige floks du har. Har et par typer jeg også. Floks klarer seg selv og blomstrer lenge, det liker jeg godt. :) Hilsen Elisabeth

    SvarSlett
  2. Hei Elisabeth.
    Her var det -8. Men med den veldige vinden er det ganske kaldt. Phlox er enkle å ha med å gjøre. Skal være på utkikk etter flere sorter. God helg til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  3. Hei Hanne-Lise. -16 her i dag, men det er strålende sol. Det er jo noe, men alt for kaldt.
    Phlox er en plante jeg liker veldig godt, og har bestilt noen nye i år. Vi får håpe på plussgrader i neste uke.
    God helg.

    SvarSlett
  4. Hei Marit.
    Jeg skal også være på jakt etter nye sorter. Nå er det sol, men det blåser kraftig, og det er iskaldt ute. God helg til deg.
    hanne-Lise.

    SvarSlett
  5. Hej Hanne-Lise!
    Idag har vi haft strålande sol, och några köldgrader. Kändes som vår i luften, hoppas den kommer snart. Phlox är fina, har några i min trädgård. Blue paradise har en vacker färg.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvarSlett
  6. Hei Marika.
    Sol og snø om hverandre og en kraftig vind. Det er veldig kaldt. Vi får håpe våren kommer snart. God helg til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  7. Hei Hanne-Lise

    Dejlige billeder - Man bliver helt i sommerhumør:)

    Ha en dejlig helg

    SvarSlett
  8. Hei Karsten.
    Godt at du fikk litt sommerfølelse. Bare noen få måneder så er vi der. Fortsatt god helg til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  9. Det var mange fine Floks du har i hagen din, de pleier å lukte godt. Vi håper at det blir mildere neste uke,

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  10. Hei Randine.
    Vi får håpe at våren kommer nå. God søndag til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  11. Husker mormoren min hadde alltid mye phlox på landet, her har jeg ikke så mye, men kjøpte en høy i forfjor og en lav i fjor, litt spent på hvordan de blir i år. Ha en fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
  12. Hei Ingeborg.
    Jeg er også spent hvordan det går med planter der ute. Vi hadde en veldig kuldeperiode før snøen kom. Fin uke til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  13. Phlox er vel en rigtig vaskeægte mormorplante, som er ved at være trendy igen - ligesom mange andre mormorting.

    SvarSlett
  14. Hei Marie.
    Den fortjener å komme frem i lyset igjen. Jeg skal være på utkikk etter flere sorter. Fin uke til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett