tirsdag 20. september 2016

Bambus,og litt mer.

Ja,da er høsten her. Da jeg stod opp var det 8 grader,ikke mye nei,selv på det blide sørland. Men hver årstid har sin sjarm,også høsten med sine flotte farger.

Bambus har vi 3 stk av. Den hører til gressfamilien,og er vintergrønn.Denne står ved carporten,så den står ute hele året.



De 2 andre står ved bassenget. De står i store bøtter, og må settes inn i hagestua om vinteren.
Denne rosen er ny,og jeg har klart å tuste vekk navnet.

Denne er også ny. Lina Renaissance.

Ja da er det tid for planting av løk,her hvite tulipaner.

Og hvite Narcissus.De skal stå på Eden til våren,og da er pottene grå.Har også lagt løk ute i bedene.

.
Rosa pyntekorg står flott enda.

Hibiscus-kommer stadig med nye blomster.

Ha en fin dag.
Hanne-Lise.

1 kommentar:

  1. Hei! Flott bambus! Jeg hadde en for mange år siden, som stod ute hele året, for det går fint her på Vestlandet. Bambus blomstrer sjelden,jeg tror det er rundt hundre år mellom hver blomstring,og etter blomstring dør den.Min ble to-tre år gammel og stod på sitt fineste da den plutselig begynte å blomstre, for så å avgå med døden!Utrolig synd, for den var så fin!Ha en fin uke i hagen!

    SvarSlett