fredag 2. september 2016

Gress

Dette innlegget vil handle om prydgress.Noen er glad i stauder,andre i roser,mens jeg er helt hekta på prydgress. Den dilla har jeg hatt i flere år.Noen er bare et par cm høyt,mens det største er nærmere 3 m.Når jeg er på et hagesenter,må jeg alltid sjekke om det er noen som jeg kan ta med meg hjem.Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle starte med blogg,så det er dessverre ikke alle jeg har navn på.

Japanstarr. Carex Evergold.



Prydgress Ruohot
.
Båndgress mener jeg dette er.Bladene er hvitere tidligere på sommeren.Sprer seg veldig,og må holdes under kontroll.

Dette har jeg ikke navn på.Det er vintergrønt så det har jeg flere plasser.


Sort slangegress
.
Festuca glouca blue glow.



Miscanthus sinensis giganteus.


Miscanthus floridus-elefantkinagress.Det er nesten 3 m høyt.For at det ikke skulle bli så høyt,fikk jeg det rådet å ikke vanne det så mye.Men sommeren har vært fuktig,men dekorativt er det
.
Japanstarr
.
God helg
Hanne-Lise.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar