søndag 18. september 2016

Månestråle-og litt til.

Månestråle-Kirengeshoma palmata. Denne stauden kjøpte jeg på Grønsfjord staudegartneri,som ligger på Spangereid i Lindesnes kommune.Der kan du finne mye som du ikke finner andre plasser.Jeg har hatt den et par år,først i år kom det blomster.

Sneglene har vært her ser jeg.
Ja,det går ugjenkallelig den veien. Har samlet litt frø vasket de,og gjort de klar til neste år.Har mange potter som skal tømmes etterhvert.

Apropos potter.Disse isoporlignende pottene fra plantasjen(ikke sponset),har vi mange av.De er selvisolerende,og gir en veldig god vekst. Lette er de å flytte på også.

I vår plantet vi et druetre. Det står i sørveggen,og det blir veldig varmt der.Håper på druer til neste år.

Siste blomstring på lavendel.

Palmelilje-Yucca filomentosa.Denne har jeg hatt et par år. Begynner å vokse,så jeg håper at jeg snart får blomst på den.Står ute hele året.

Vi sees
Hanne-Lise.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar