søndag 11. september 2016

I mitt barndoms rike.

I dag har vi vært og besøkt mitt barndomshjem. Min yngste søster overtok det da pappa som siste gjenlevende gikk bort. I flere år ble plassen brukt som fritidsbolig,men det siste året har hun flyttet hjem på permanent basis.Hele huset er renovert,og nå har hun også begynt på hagen. Annerledes enn da mamma levde,men jeg kjenner meg litt igjen. Vi har begge fått hageinteressen. Vil gjerne vise dere litt bilder.
Hun skiftet kledning og vinduer.Da måtte noe av det som stod langs veggen klippes ned.Hagen ligger i sone 5-6.

.
Jeg husker benken under bjørketreet

.
Det går en litt stor bekk gjennom tomta. På høyre side er det en hekk.
Mammas rhododendron.Den stod midt på plenen før.Den er svært gammel

.

Et stilleben ved trappa.
Hun har begynt å formklippe tuja.


Urner har hun masse av.

Her er plassen som vi barna kalte for borga. Hun har begynt å plante her,og har planer om å ha skråningen full av liljer ned mot bekken.

Vet ikke navnet på denne planten.Det er ikke frøkapsler,men knopper.


Gammel søyle med lykt på gir fin virkning i hage.

Gamle sko kan brukes til så mangt. Blant annet til å plante i.

Takk søstra mi for at jeg fikk lov til å vise hagen på bloggen.

Hanne-lise.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar