mandag 10. april 2017

Den stille uken.

Den stille uken, som går fra palmesøndag til 1 påskedag.  Om en er på fjellet, ved sjøen, eller er hjemme, er det fint å ikke glemme påskens egentlige budskap, som er Jesu død og oppstandelse. I dag har fruen slappet helt av og ikke gjort noen ting i hagen. Ikke lat, men noen ganger sier kroppen stopp. Da må man bare ta det med ro. Vi skal være hjemme i påsken. Noen småturer, ellers bare være hjemme og kose seg, og være litt i hagen selvsagt. Det er ikke meldt det beste været, men en får ta det som kommer.


Venter på magnoliaen som nå snart blomstrer.
Knopper på kattehalebusken. Bak ser en perlebusk.
Nå blomstrer hageskrinneblomsten for fullt. Det er ikke mye jord den trenger. Nå begynner den å legge seg utover fjellet.
Da er trappen revet, og snart begynner veggen å reise seg.
Da er "superspeed" på vei til Danmark. Det er mange sørlendinger som velger å feire påsken i Danmark.  Jeg ønsker dere en fin kveld.
Hanne-Lise.

6 kommentarer:

  1. Magnolia er nydelige. Tror en av mine kommer med blomst i år :-). Ha en fin påske!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei. Gleder meg til de springer ut. God påske til deg også.
      Hilsen Hanne-Lise.

      Slett
  2. Hei. Mine magnolia i sørveggen på drivhuset har store knopper. Er redd de vil fryse snart hvis været slår til :(
    Ha en fin påskeuke!

    SvarSlett
  3. Hei. De har meldt kaldere her også. Vi krysser fingrene. Ønsker deg en fin kveld.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er en stille uke, og det er godt og slappe av litt innimellom. Jeg har fått med meg hvor få som vet hvorfor vi feirer påske via radioen, og syns det er underlig rett og slett. For det trodde jeg alle visste! Men, de fleste svarte ferie. Ha en riktig god påske:)

      Slett
  4. Hei. Ja, det er underlig at ikke flere vet det. Ønsker deg også en fin påske.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett