søndag 16. april 2017

Magnolia.

God kveld. Våknet til strålende sol. Men det var ikke lenge det varte. Vært en grå og regnfull dag på sørlandet. Har hatt noen av barna og barnebarna på besøk. Koselig. Da var det lam på menyen. Ute er det kaldt. I morgen skal det bli kaldere, og det er meldt snø. Natt til tirsdag skal det bli minus.


Magnolia x loeberi "Merrill". Det er 5 blomster som har kommet, og den står full av knopper. Blir det snø og frost er jeg redd blomstene vil gå. 
Jeg håper at kanskje knoppene vil klare seg.

Noen av blomstene har hull. Det har jeg ikke opplevd før. Nå krysser fruen fingrene for at det ikke blir så kaldt som det er meldt. Ønsker dere en fin kveld.
Hanne-Lise.

8 kommentarer:

  1. Hei. Nydelige magnolia! Vi hadde -4,5 grader i natt, så det har vært kaldt i hele dag. Ønsker deg en flott uke uten snø :)

    SvarSlett
  2. Hei. Jeg håper inderlig det. Snø og frost vil vi ikke ha. Fortsatt fin kveld.
    Hilsen hanne-Lise.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, i natt var det meldt 1-, men det har regnet hele natten:) Så det hender de tar feil, og godt er det! Ha en fin ny uke!

      Slett
    2. Hei. Ja det håper jeg også. Ute er det isende kaldt. En ny fin uke ønskes deg også.
      Hilsen Hanne-Lise.

      Slett
  3. Fine bilder av Magnolia, håper de klarer kulden de neste dagene.

    Ha en fin påskedag!

    SvarSlett
  4. Hei. Magnolia er fin. Skulle gjerne hatt flere hvis jeg hadde hatt plass. Ønsker deg en fin dag.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  5. Det er kommet lengre hos deg ser jeg. Det er ingen magnoliaknopper her enda.
    Det er kjedelig når "noe" spiser hull på blomsterknopper.

    SvarSlett
  6. Hei. Ja det er kjedelig. Aldri opplevd dette før. Her laver snøen ned. Ønsker deg en fin søndag.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett