onsdag 5. april 2017

Japansk kirsebærtre.

Ute er det iskaldt. Det blåser stiv kuling fra nordøst. Og med regn og sol om hverandre. Har vært litt ute i hagen, men jeg kan si at det frister ikke. Jeg tok meg en tur nede ved bassenget. Hva fikk jeg se? Jo, de 2 oppstrammet japanske kirsebærtrærne stod i blomst. Om vinteren står de under halvtaket på hagestua. Skal etterhvert sette de ut på platået , men det må beises først. Det latinske navnet er, Prinus/ Kojo-no-mai. Et merkelig navn, men slik er det noen ganger med latinske navn.


Tok å trillet det ene ut med tralla, så dere skulle se det i friluft. Disse har vi hatt i 2 år, og kan ikke huske at de har blomstret så tidlig før.


Det er litt moro med planter som blomstrer på denne tiden hvor det ikke er så mye. Nå skinner solen så da får fruen ta seg en tur ut igjen. Ønsker dere en fin dag.
Hanne-Lise.

5 kommentarer:

  1. Hei. Flotte kirsebærtrær! Utrolig med blomstring alt nå. Får håpe de ikke fryser for deg.
    Ønsker deg en fin kveld.

    SvarSlett
  2. Hei. De har meldt kaldere vær, så vi får håpe at det ikke skjer. Ønsker deg en fin kveld.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  3. Så stort og flott kirsebærtre!
    Og utrolig mye blomster på det...fanatstisk:)

    SvarSlett
  4. Hei. De er veldig dekorative. spesielt når de blomstrer. Ønsker deg en fin kveld.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  5. For en flott blomstring på Kirsebærtreet. Jeg kjøpte noen Prunuskvister til fastelavn som jeg har satt i jord, selv om jeg ikke har store troen på at de danner røtter:) Ha en fin kveld!

    SvarSlett