torsdag 27. april 2017

Gult.

God torsdag. Ute veksler det mellom sol og regn, og det er kaldt. Fruen har trodd at våren har kommet for lenge siden, Så jeg har vært på gartneriet og kjøpt planter. De små staudene henger. Det er kaldt i jorden, får håpe de retter seg når varmen kommer. I dag er det inspirasjonsdag i Mandal i regi av fylkesstyret i region Vest Agder av hageselskapet. Så bor du på sørlandet er det bare å ta seg en tur. Mye spennende. Fruen må nok holde seg hjemme med forkjølelsen sin. Ergerlig. Så tilbake til overskriften. Jeg ble så glad da jeg leste Lisa sitt innlegg i dag. Så flott med den gule ranunkelen. En blir i godt humør. Hvorfor er vi så redde for å bruke gult i hagene våre?. Til påske er det masse gult, hvorfor ikke bruke det ellers også. Jeg har en del gult som er plantet sammen med rødt og litt svart. Ikke så mye som blomstrer enda, men litt.


Vårkål. Minuset med den er at når vi nærmer oss juli forsvinner den for i år. 

Potentilla megalantha- det norske navnet har jeg ikke.

Tulipan- vet ikke navnet.

Stemorsblomst.
Det minste barnebarnet elsker å plukke blomster. Og med denne buketten ønsker jeg dere en fin kveld.
Hanne-Lise.

12 kommentarer:

  1. Hei. Ja, det kalde været bare fortsetter. Her var det - 4 i natt, og det sludder oppe i åsen. Gult er ikke min favoritt, men fargen er jo flott likevel. Liker spesielt de store påskeliljene dine. Flott bukett!
    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  2. Hei. Det er hvitt som er min favoritt, men syns det er fint med litt gult. Ønsker deg en fin kveld.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  3. Jeg har en del gult jeg og. Synes det kvikker opp. Tulipanen din er lekker! Ellers er nok blå min farge :-). Men takker ikke nei til noen farge egentlig ;-). Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  4. Hei. Jeg er også glad i alle farger, selv om det er hvitt som ligger mitt hjerte nærmest. Ønsker deg en fin kveld.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  5. Jeg liker alle farger jeg, og gult er vårfargen min:) Ha en fin helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei. Er glad i gult, så da så. Ønsker deg en fin helg.
      Hilsen Hanne-Lise.

      Slett
  6. God kveld! Nydelige gule blomster! Ja, gul er en så herlig varm og positiv farge. Gleder meg til at solsikkene blomstrer. Koselig at du nevner meg i innlegget ditt! Ønsker deg en riktig god bedring! Hilsen Lisa

    SvarSlett
  7. Hei. Takk for omtanken. Ønsker deg en fin helg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  8. Vårkål er fin, men er vanskelig (umulig ?) å kontrollere. Det er et minus synes jeg.

    SvarSlett
  9. Hei. Den kan spre seg litt for mye ja. Klarer å holde den så noenlunde i sjakk.Ønsker deg en fin dag.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  10. Jeg synes gule blomster er flotte, har mer problemer med de oransje. Synes de er vanskelige å kombinere med andre farger. Fint bilder!

    SvarSlett
  11. Hei. Gult er flott. Ikke alle syns det, og det må man bare respektere. Ønsker deg en fin dag.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett